Ako već sada, na proleće, ne želite da dočekate leto u kolima na visokim temperaturama, proverite u kakvom je stanju klima-uređaj u vašem automobilu. Provera i servisiranje neće oduzeti mnogo vremena, jer je postupak prilično jednostavan.
Proces servisiranja klima-uređaja
Na automobil je povezan uređaj koji iz sistema za klimatizaciju izvlači rashladni gas i ulje iz kompresora, zatim usisava sistem, čisti ga od vlage i nakupljene prljavštine i dopunjava odgovarajućom količinom tečnosti.
Reč je o uobičajenom servisiranju klima uređaja, koje traje oko petnaest minuta i vrši se mašinski. Nakon povezivanja sistema niskog i visokog pritiska, u bazu podataka uređaja unosi se proizvođač, model vozila, motor i godina proizvodnje, a zatim se podešava vreme usisavanja i potrebna količina tečnosti.
Zašto je redovno servisiranje važno?
U sistem se uvek vraća 10 ml ulja više od pronađene količine, ali ne više od toga, jer vozači često ne servisiraju klima-uređaj na vreme, već samo kada primete probleme sa hlađenjem. Ako se ulje zgusne i počne da se lepi za zidove, može se samo delimično izvući prilikom servisiranja.
Dodavanje previše ulja može izazvati previsok pritisak u sistemu, što može dovesti do problema. Zato je važno redovno servisirati klima uređaj, preporučuje se jednom godišnje, dok za neke modele može biti dovoljno jednom u dve godine, u zavisnosti od starosti vozila.
Čišćenje ventilacionog sistema
Osim samog klima uređaja, pametno je servisirati i ventilacioni sistem. Tokom ovog procesa, filter se pregleda i po potrebi zamenjuje novim, a ventilacija se dezinfikuje. Antialergijski sprej ili pena se ubrizgava u ventilacionu kutiju, a zatim ga ventilator izbacuje kroz isparivač klima uređaja, čisteći ga od prašine.
Problemi s cirkulacijom
Po završetku servisa, uređaj će pokrenuti kontrolu i izmeriti pritisak. Ako je sve u redu, vozač je miran do sledećeg servisa. Međutim, problemi kao što su previsok pritisak mogu ukazivati na lošu cirkulaciju kroz sistem, često zbog problema sa sušačem vazduha.