Proizvođači automobila u SAD će biti u obavezi da instaliraju sistem monitoringa alkoholisanosti u svim novim automobilima počev od 2026. godine, nakon što je američki Kongres je odobrio ulaganja od milijardu dolara u bezbednost saobraćaja, što podrazumeva i nova pravila za proizvođače. Oni, međutim, prvo moraju da pronađu odgovarajuću tehnologiju koja ispunjava zahteve vlade, što bi moglo da odloži implementaciju ove mere.
Aktuelna tehnologija omogućava da se sistem blokade paljenja poveže sa uređajem za detekciju alkohola kod onih koji su osuđivani zbog vožnje u alkoholisanom stanju, što od od njih zahteva da najpre dunu u uređaj pre nego što im bude dozvoljeno da startuju motor.
Malo je verovatno da će se takva vrsta prepreke pojaviti pred vozačima koji samo žele da se ujutro dovedu do posla. To znači da će automobilske kompanije morati da budu kreativnije, što neke i jesu u izvesnim slučajevima.
Sa pojavom poluautonomnih sistema vozačke asistencije, proizvođači su započeli instaliranje sistema za nadzor vozača, kako bi osigurali da ovi obraćaju pažnju na put. Danas u prodaji još nema potpuno autonomnog automobila, a sistemi koji su dostupni zahtevaju od vozača da obraćaju pažnju na put ispred sebe. Ukoliko vozač ne obraća pažnju na put, automobil može sam bezbedno da se zaustavi. Proizvođači su takođe počeli da se bave i problemom pospanosti vozača.
Kombinacija ta dva sistema bi mogla da bude uspešna formula, pomoću koje bi proizvođači doprineli smanju broj smrtnih slučajeva izazvanih vožnjom u alkoholisanom stanju. Gotovo 30 odsto svih smrtnih slučajeva u saobraćaju godišnje povezano je sa upotrebom alkohola, pokazuju podaci američke Nacionalne administracije za bezbednost saobraćaja na auto-putevima (NHTSA), što je ukupno oko 10.000 ljudi godišnje.
Nove mere od proizvođača automobila takođe zahtevaju da instaliraju sistem podsetnika koji bi upozoravao roditelje na decu koja su ostala na zadnjim sedištima. Primena te obaveze bi mogla da počne već od 2025. godine.
Preuzeto: telegraf.rs/vrele gume