Preduzeća VD „Jugokop Podrinje“, Šabac, „Lafarž“ („Lafarge“), Beočin i „Vojput“, Subotica, danas su u Rančevu demonstrirali izgradnju i rekonstrukciju puteva primenom tehnologije cementne stabilizacije.
U pitanju je moderna tehnologija stabilizacije tla, izgradnje i rekonstrukcije puteva.
Demonstracija navedene tehnologije vršena je na projektu rekonstrukcije puta u Rančevu, kojoj su prisustvovali Antonio Ratković, zamenik gradonačelnice, Miroslav Kovačić, član Gradskog veća za oblast komunalne delatnosti i investicije, potpredsednik Pokrajinske vlade Mihalj Njilaš, predstavnici opština Ada, Kanjiža, Kula, Odžaci, Apatin, Bač, Bogatić i Zrenjanin, Goran Nonković, direktor JKP „Prostor“, te čelnici preduzeća koja rade na primeni nove tehnologije.
Antonio Ratković se zahvalio preduzećima na demonstraciji moderne tehnologije, ali i na gratis uređenju puta u Rančevu.
„Put dužine 700 metara biće rekonstruisan primenom moderne tehnologije, a izvođenje radova grad neće koštati ništa, jer su preduzeća – izvođači radova odlučili da to bude njihova donacija gradu. S obzirom da je reč o primeni tehnologije koja se do sada nije kod nas primenjivala, demonstraciji prisustvuju i predstavnici susednih opština koji na licu mesta imaju priliku da vide mašine kojima se radovi izvode i sam način rada“, rekao je Ratković i dodao će grad razmotriti mogućnost primene ove tehnologije prilikom izgradnje drugih puteva.
Goran Nonković, direktor JKP „Prostor“, preduzeća zaduženog za održavanje puteva u Somboru je istakao da je osnovni motiv primene ove tehnologije, značajna ušteda u odnosu na konvencionalnu medodu rekonstrukcije i izgradnje puteva.
„Prema „Lafaržu“ koji je zadužen za podlogu, primena tehnologije cementne stabilizacije je do 40 odsto jeftinija u odnosu na konvencionalnu metodu. Ne računajući atarske puteve kojih ima više od 19.740 kilometara, u Somboru imamo oko 600 km puteva o kojima brinemo za nas je primena tehnologija cementne stabilizacije ubedljivo najisplativija. Primenom ove tehnoligije, mešajući cement sa podlogom koju zateknemo na terenu, nosivost podižemo do zadovoljavajućeg nivoa, a stavljanjem završnog sloja asfalta obezebeđujemo dugovečnost puta što i jeste cilj“, naveo je Nonković.
Tehnologija cementne stabilizacije u Evropi ima uspešnu i široku primenu.
Izvor: sombor.rs