fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Put u Rančevu izgrađen primenom moderne tehnologije

Preduzeća VD „Jugokop Podrinje“, Šabac,  „Lafarž“ („Lafarge“), Beočin i „Vojput“, Subotica,  danas su u Rančevu demonstrirali izgradnju i rekonstrukciju puteva primenom tehnologije cementne stabilizacije.

U pitanju je moderna tehnologija stabilizacije tla, izgradnje i rekonstrukcije puteva.

Demonstracija  navedene tehnologije vršena je na  projektu rekonstrukcije puta u Rančevu, kojoj su prisustvovali  Antonio Ratković, zamenik gradonačelnice, Miroslav Kovačić, član Gradskog veća za oblast komunalne delatnosti i investicije, potpredsednik Pokrajinske vlade Mihalj Njilaš, predstavnici opština Ada, Kanjiža, Kula, Odžaci, Apatin, Bač, Bogatić i Zrenjanin,  Goran Nonković, direktor JKP „Prostor“, te čelnici preduzeća koja rade na primeni nove tehnologije.

Antonio Ratković  se zahvalio preduzećima na demonstraciji moderne tehnologije, ali i na gratis uređenju puta u Rančevu.

„Put dužine 700 metara biće rekonstruisan primenom moderne tehnologije, a izvođenje radova grad neće koštati ništa, jer  su preduzeća – izvođači radova  odlučili da to bude njihova donacija gradu.  S obzirom da je reč o primeni tehnologije koja se do sada nije kod nas primenjivala, demonstraciji prisustvuju i predstavnici susednih opština koji na licu mesta imaju priliku da vide mašine kojima se radovi izvode i sam način rada“, rekao je Ratković  i dodao će grad razmotriti mogućnost primene ove tehnologije prilikom  izgradnje  drugih puteva.

Goran Nonković, direktor JKP  „Prostor“, preduzeća zaduženog za održavanje puteva u Somboru  je istakao da je osnovni motiv primene ove tehnologije, značajna ušteda u odnosu na konvencionalnu medodu rekonstrukcije i izgradnje puteva.

„Prema „Lafaržu“ koji je zadužen za podlogu, primena tehnologije cementne stabilizacije je  do 40 odsto  jeftinija u odnosu na konvencionalnu metodu. Ne računajući atarske puteve kojih ima više od 19.740 kilometara, u  Somboru  imamo oko 600 km puteva o kojima brinemo za nas je primena tehnologija cementne stabilizacije  ubedljivo najisplativija. Primenom  ove tehnoligije,   mešajući cement sa podlogom koju zateknemo na terenu,  nosivost podižemo do zadovoljavajućeg nivoa, a stavljanjem završnog sloja asfalta obezebeđujemo dugovečnost puta što i jeste cilj“, naveo je Nonković.

Tehnologija cementne stabilizacije  u  Evropi  ima uspešnu i široku primenu.

Izvor: sombor.rs

Tagovi:
Pročitajte još: