Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Računi za struju i vodu: Kada zastarevaju i da li ih treba čuvati?

Račun

Zakon o obligacionim odnosima reguliše sva dugovanja za komunalije da zastarevaju nakon 12 meseci od nastanka duga, odnosno datuma na računu.

Večita dilema građana je kada zastarevaju dugovi za neplaćene račune. Zakon o obligacionim odnosima reguliše sva dugovanja za komunalije i mnogi ne znaju da ona zastarevaju nakon 12 meseci od nastanka duga, odnosno datuma na računu.

Posle tog roka, trgovac ima pravo da tuži korisnika usluge koji, da bi izbegao naplatu duga, može da se pozove na rok zastarelosti u tom slučaju.

Dejan Gavrilović, predsednik udruženja “Efektiva” koji se bavi zaštitom potrošača pojasnio je nedavno za koje sve usluge važi ovaj rok:

– Jednogodišnji rok zastarevanja odnosi se na komunalne usluge i srodne delatnosti. To su sve usluge od opšteg ekonomskog interesa – struja, voda, telefon, kablovska, parking servis. Znači, sve one usluge koje čak ne moraju da budu pružane od trgovaca koji predstavljaju javna komunalna preduzeća, nego i one u koje spadaju privatne kompanije poput mobilnih i kablovskih operatera. Sve to spada u jednogodišnji rok zastarelosti – rekao je Gavrilović.

On je pojasnio u kojim situacijama dug ponovo postaje važeći.

Računi za struju i vodu: Kada zastarevaju i da li ih treba čuvati?
Printscreen/Youtube potrosacki savetnik
– Problem je što neki mobilni operateri, odnosno njihovi pravni zastupnici, pokušavaju da obmanu dužnike iako je prošlo godinu dana. Dug zastareva posle godinu dana i to je jedina istina.

Naveo je da potrošač nije obavezan da čuva prispele račune i kopije uplatnica. Takođe, u slučaju spora to može da predstavlja ozbiljan problem, a “Efektiva” je ranije savetovala svim potrošačima da ipak čuvaju sve pristigle račune.

– S obzirom na to da se često dešavaju situacije da neki trgovac potražuje od potrošača nešto za šta on tvrdi da je plaćeno, a nije sačuvao uplatnicu i to ne može da dokaže, jedini dokaz u takvoj situaciji je evidencija trgovca. Trgovac to može da lažira, može doći i do kvara u sistemu, pa da se pojavi neki dug koji je stvarno plaćen, a potrošač to ne može da dokaže i onda će da izgubi spor ili će morati ponovo da plati. Zato je savet potrošačima da čuvaju dokaze. To ne mora da bude uplatnica, dovoljan je i račun za struju, telefon, na kom je naznačeno da nema prethodnog dugovanja. Svaki takav račun je dokaz da su za prethodni mesec obaveze plaćene.

Tagovi:
Pročitajte još: