Uprkos nedavnim dobrim rezultatima, kompanija Meta sada ima unutrašnjih problema, a čini se da je najveći upravo izvršni direktor.
Krajem aprila, činilo se da je Meta prebrodila najgore momente u istoriji kompanije. U Vrednost akcija kompanije je dramatično opala sa 378 dolara na 90 dolara tokom prethodne dve godine, a njen izvršni direktor Mark Cukerberg je ispao sa top 10 liste najbogatijih ljudi na svetu. Iako se činilo da vlasniku Facebook-a i Instagram-a preti katastrofa, vrednost akcija je ponovo porasla zahvaljujući dobroj zaradi, te se sada kreće oko 240 dolara – najviše u prethodnih godinu dana.
Međutim, da nije sve tako sjajno najbolje govori izveštaj koji je objavio Washington Post (WP), u kome se tvrdi da su pred kompanijom Meta ogromni izazovi, a kao najveći problem se navodi nezadovoljstvo radnika Cukerbergom, ali i njegovom vizijom o metaverzumu.
Kako se navodi u izveštaju, uzrok velikog dela nezadovoljstva radnika potiče od otpuštanja. Kompanija je već otpustila ogroman broj zaposlenih, a očekuje se da će smanjenje radne snage nastaviti. Kako piše WP, postoji mogućnost smanjenja bonusa i drugih povlastica za radnike, što je izazvalo dodatne probleme unutar kompanije. Jedan radnik kojeg je citirao WP je opisao rezove kao “izdaju”.
Iako je Cukerberg pokušao da podigne moral na nedavnom sastanku sa zaposlenima i Meta-u nazvao “veoma posebnim mestom”, čini se da su radnici izgubili veru u njegovu viziju i pravac u kojem usmerava kompaniju.
Radnici koji su anonimno razgovarali sa WP-om su takođe nezadovoljni sporim kretanjem kompanije usled promena trendova u industriji. TikTok i dalje krade deo kolača od reklama, baš kao i pažnju korisnika, uprkos tome što su Instagram i Facebook pokrenuli Reels, dok skoro sve tehnološke kompanije, od društvenih mreža do giganata poput Google-a i Microsoft-a, sve jače guraju ka veštačkoj inteligenciji.
U međuvremenu, većina Cukerbergovih opklada, poput Meta Quest naočara i metaverzuma, ali i Portal uređaja za video pozive, je propala. Meta Quest uređaji nisu bili profitabilni za kompaniju, a sa 13,7 milijardi dolara operativnih troškova prošle godine, a uskoro će se suočiti sa oštrom konkurencijom od strane Apple-a, koji je navodno spreman da lansira svoje naočare tokom WWDC događaja u junu.