Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Raskrinkavanje mitova: Nove gume ne smeju na prednje točkove, postoji vrlo dobar razlog za to

Gume

Istraživanja pokazuju da skoro polovina vozača pogrešno veruje da nove gume treba staviti na prednje točkove automobila. Ova praksa može izgledati logično, posebno ako se uzme u obzir da mnogi vozači misle da će tako poboljšati kočenje ili trakciju.

Međutim, stručnjaci iz kompanije “Michelin” insistiraju da je zapravo bezbednije postaviti nove gume na zadnju osovinu.

Stručno mišljenje

Brajan Porteus, tehnički menadžer u britnaskoj ispostavi kompanije “Michelin”, razbija ovu zabludu pojasnivši važnost stabilnosti vozila na pravcu, piše Autoexpress.

“Bezbednost u vožnji počinje stabilnošću vozila, a to se najbolje postiže kada su nove gume na zadnjem delu,” objašnjava Porteus.

Prema njegovim rečima, i dok delimično istrošene gume na prednjoj osovini i dalje pružaju adekvatno kočenje i trakciju, važnije je sprečiti prekomerno upravljanje, što može dovesti do opasnih situacija na putu.

Test potvrdio tvrdnju

“Michelin” je sproveo seriju testova na Horiba MIRA test stazi, gde su demonstrirali kako postavljanje novih guma na prednje točkove može dramatično uticati na kontrolu vozila u kliznim situacijama.

“Vozači često ne shvataju potencijalnu opasnost dok se ne nađu u kritičnoj situaciji,” upozorava Porteus. Iskustva sa test staze pokazuju da vozila sa novim gumama na zadnjem delu ostaju znatno stabilnija.

Uticaj na različite tipove pogona

Bez obzira na to da li vozilo ima prednji, zadnji ili pogon na sva četiri točka, preporuka za postavljanje novih guma na zadnju osovinu ostaje ista. Stručnjaci iz “Michelina” naglašavaju da sva vozila reaguju slično kada je reč o granicama bočne adhezije. Ova konzistentnost u performansama je ključna za održavanje kontrole nad vozilom u različitim uslovima vožnje.

Vozači bi trebali pridržavati se ovih preporuka ne samo za unapređenje lične bezbednosti već i za optimizaciju performansi svojih vozila. Kao što Porteous savetuje, “Ignorisanje ovih smernica može izgledati bezazleno, ali posledice mogu biti fatalne”.

Tagovi:
Pročitajte još: