JP Putevi Srbije raspisali su javnu nabavku za radove na autoputu A1 (E-75) Beograd – Niš – granica sa Severnom Makedonijom. Konkretnije, reč je o deonici autoputa Vladičin Han – Donji Neradovac, odnosno izgradnji petlje Vranjska banja. Procenjena vrednost tendera je oko 1,5 milijardi dinara bez PDV-a.
Ponuđač je u obavezi da izradi projektno tehničku dokumentaciju odnosno projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje, kao i projekat izvedenog objekta, te da izgradnje petlju Vranjska banja.
Planirana petlja Vranjska banja (na km 534+199,73 autoputa A1), kako se pojašnjava, u funkciji je veze Vranjske banje, sada od nacionalnog, a u perspektivi i međunarodnog turističkog značaja, kao i veze postojećeg državnog puta IIB reda broj 442 i Krive Feje, sa izgrađenom deonicom autoputa. Posredno povezuje vodoakumulaciju Prvonek i skijalište Besna Kobila.
– Petlja je oblika “trube” sa punim programom veza. Orijentacija direktnih i poludirektnih rampi je takva da odgovara distribuciji saobraćajnog opterećenja na ukrsne pravce. Funkcionalni nivo petlje je “C “. Aktuelna veza Vranjske banje sa Vranjem i autoputem se ostvaruje prelazom magistralne pruge u nivou i prelazom preko Južne Morave starim čeličnim mostom čiji profil dozvoljava samo naizmenično korišćenje po smerovima jer sadrži jednu voznu traku – naglašava se u tenderskoj dokumentaciji.
Kako se dodaje, u okviru izgradnje nove petlje, izrada mostova podrazumeva most preko železničke pruge Niš – Preševo (u sastavu petlje Vranjska banja) i most preko Južne Morave (takođe u sastavu ove petlje), a planiran je i most u petlji Vranjska banja preko državnog puta Ia reda.
Ponuđeni rok za izradu Projekta za građevinsku dozvolu ne može biti duži od 120 kalendarskih dana od zaključenja ugovora, a rok za završetak kompletnih radova na izgradnji ne može biti duži od 31.jula 2025. godine, precizira se u dokumentaciji.
– Od trenutka uvođenja Izvođača u posed do primopredaje radova saobraćaj na autoputu se ne sme prekidati.
Izvođač je dužan da obezbedi funkcionisanje odvijanja saobraćaja na autoputu i održavanje neophodnog nivoa bezbednosti za sve učesnike u saobraćaju. Dinamika i tehnologija izvođenja radova se mora planirati i sprovesti tako da u svakom trenutku obezbedi kontinuiran tok saobraćaja u svakom smeru. Kada je, zbog izvođenja radova na delu postojećih kolovoznih traka autoputa, potrebno preusmerenje saobraćaja na novoizgrađene površine ili privremene saobraćajnice, kolovozne trake moraju biti fizički razdvojene na pogodan način, tako da omoguće bezbednost vožnje za vozila koja se kreću suprotnim smerovima i onemoguće ulazak vozila iz jedne kolovozne trake u kolovoznu traku za suprotan smer. Troškovi vezani za postavljanje privremene signalizacije neće se posebno plaćati već su uključeni u ugovornu cenu – ističe se u dokumentaciji.
Idejni projekat “Autoput A1 (E-75) Beograd – Niš – granica sa Severnom Makedonijom, deonica: Vladičin Han – Donji Neradovac, petlja Vranjska banja” izradio je Institut za puteve AD Beograd.
Rok za podnošenje ponuda je 29. januar.
Više detalja može se naći OVDE.