U Srbiji bi ove godine trebalo da se završi izgradnja 166 kilometara autoputeva i brzih drumskih saobraćajnica, kao i brza železnička pruga Novi Sad – Subotica u dužini od 108 kilometara. Radi se, pre svega, o brzoj saobraćajnici Šabac-Loznica (54 km), kao i deonicama 2 i 3 (46 km) autoputa na Moravskom koridoru, čime bi se i Kraljevo i Trstenik priključili na mrežu autoputeva.
Prošle godine je krenuo saobraćaj na 87 kilometara novih puteva autoputa i brzih saobraćajnica, a poslednja od njih je ona Ruma – Šabac. Ovaj put, otvoren u oktobru 2023. godine, ujedno je i poslednji koji je uveden u sistem naplate putarine, bitne stavke „Puteve Srbije“ od koje se 33 milijarde dinara prošle godine slilo u kasu ovog javnog preduzeća (53% ukupnih prihoda).
Koliko će ovom doprineti nova saobraćajnica vidi se iz toga što je samo za prvih mesec dana upotrebe tuda prošlo više od 350.000 vozila. Pre toga je 600.000 stanovnika sa obe strane Save spajao samo magistralni put, na kome su bile stalne gužve a novim putem se od Rume do Šapca stiže za svega 15 minuta.
Autoput Ruma – Šabac je deo velikog infrastrukturnog projekta u Srbiji koji obuhvata i most preko reke Save i brzu saobraćajnicu Šabac – Loznica.
Poslednja puštena deonica ima 25 kilometara, na kojima je smešteno šest nadvožnjaka, osam mostova i tri petlje – Ruma, Hrtkovci i Drenovac.
Kada se završi deonica do Šapca, putnici će koristiti magistralu do Loznice, imajući na raspolaganju ukupnu dužinu puta od Rume do Loznice od 78 kilometara. Procenjena vrednost projekta je 468 miliona evra.
Kada se ove godine završi i brza saobraćajnica do Loznice, od Podrinja, preko Rume, do prestonice Srbije će se stizati za nekih sat i 15 minuta. To je veoma značajno za sve, Srem, Mačvu, Podrinje, za celu zemlju, ističu iz ovog kraja.
Sistem za naplatu putarine ovde je instalirala u rekordom vremenu specijalizovana firma „Kapsch TrafficCom“, što je vredelo 4,3 miliona evra.
Najbrža veza sa Srpskom
Pored pružanja brzog i efikasnog putničkog i teretnog saobraćaj između ova dva grada, ovaj autoput je značajan i za region, kao buduća brza veza sa Srpskom, odnosno čitavom Bosnom i Hercegovinom, preko graničnog prelaza Badovinci (Pavlovića ćuprija) i dalje prema Bijeljini ili graničnog prelaza Trbužnica kod Loznice.
Pored saobraćajne tu je i šira privredna korist jer se već najavom izgradnje autoputa krenulo sa velikom kupovinom okolnog zemljišta, a na 117 hektara koji su pripali industrijskoj zoni, 32 nova investitora su krenula su da prave fabrike.