Infrastruktura železnice Srbije saopštila je da izvodi radove na rekonstrukciji i modernizaciji 402 kilometra magistralnih i regionalnih pruga u Srbiji, a vrednost tih poslova iznosi oko 960 mil EUR.
Kada se tome doda još 516 kilometara pruga rekonstruisanih u protekle četiri godine, u modernizaciju i rekonstrukciju železničke infrastrukture u Srbiji uloženo je u ovom periodu skoro 1,5 mlrd EUR, navodi se u saopštenju i dodaje da je ukupno železnici namenjeno 4,5 mlrd EUR.
– Zahvaljujući Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Vladi Republike Srbije u toku je sveobuhvatna modernizacija železničke infrastrukture i izgradnja novih pruga, koja će u narednih par godina u potpunosti promeniti celokupan železnički saobraćaj u našoj zemlji – navode Infrastrukture.
U ovom trenutku, u toku je izgradnja pruge za velike brzine na ukupno 74,7 kilometara pruge između Beograd Centra i Novog Sada, a položeno je i prvih 17 km pruge za brzine do 200 kilometara na sat.
Pored toga, počela je i rekonstrukcija 68,8 kilometara pruge između Jajinaca i Male Krsne, na međunarodnom železničkom Koridoru 10, a ove godine započela je i rekonstrukcija 259 kilometara regionalnih pruga u Srbiji.
Radovi se trenutno izvode na regionalnim prugama Niš-Zaječar (108 km), Subotica – Senta (38,5 km), Markovac – Resavica (53 km), Kragujevac – Lapovo (31 km) i Kikinda – Banatsko Miloševo (28,5 km).
Zahvaljujući prošlogodišnjoj rekonstrukciji regionalnih pruga Šabac – Loznica – Brasina (53 km) i Požarevac – Majdanpek (90 km), ponovo je na ovim deonicama nakon više godina obnovljen putnički železnički saobraćaj.
Pored toga, samo u protekle dve godine Infrastruktura železnice Srbije rekonstruisala je i uredila oko 40 železničkih stanica i automatizovala sedamnaest putnih prelaza u Srbiji, a nakon više decenija započela je i obnovu ukupno 27 tunela na srpskim prugama.
Rekonstrukcija po četiri tunela na prugama Donja Borina – Zvonik i Kraljevo – Raška već je završena, a u toku je rekonstrukcija još četiri tunela između Bora i Majdanpeka i petnaest tunela na Šarganskoj osmici.
Već naredne godine, očekuje se i početak radova na trećoj deonici pruge za velike brzine Novi Sad – Subotica, kao i modernizacija i elektrifikacija pruge Niš – Dimitrovgrad, sa izgradnjom obilaznice oko Niša, a planirana je i rekonstrukcija još oko 230 kilometara regionalnih pruga u Srbiji, navele su Infrastrukture železnice Srbije.
Foto: kikovic/shutterstock.com
Izvor: eKapija