Waymo, kompanija koja se bavi autonomnim prevozom putnika i upravlja flotom taksija bez vozača u gradovima Los Anđelesu, San Francisku i Finiksu, tvrdi da su njihovi taksiji bez vozača sigurniji od konvencionalnih taksija. Kako bi podržali ovu tvrdnju, kompanija je sprovela detaljnu analizu statistike nesreća tokom vožnje na ruti dužine 1,8 miliona kilometara bez prisustva vozača.
Ovo istraživanje predstavlja prvi takav obimni pregled vožnji bez vozača.
Ključni zaključci
Postoji 6,7 puta veća verovatnoća da će taksi koji upravlja vozač učestvovati u saobraćajnoj nesreći sa povredama u poređenju sa vozilom bez vozača.
Taksi vozila koja se voze od strane ljudi imaju čak 2,3 puta veće šanse da budu uključena u sudar koji je prijavljen policiji u odnosu na taksije bez vozača.
Ovaj izveštaj je ujedno i odgovor na kritike usmerene ka automobilima bez vozača, koje su se pojačale nakon teške nesreće koja se desila u San Francisku. Naime, u oktobru mesecu, automobil bez vozača konkurentske robotaksi kompanije Cruise (General Motors) udario je ženu. Prethodno, drugo vozilo je udarilo ženu, a njegov vozač je pobegao sa mesta nesreće. Nakon toga, automobil bez vozača je pregazio ženu i povukao je sedam metara po asfaltu.
Ova nesreća, kao i nekoliko drugih incidenata, doveli su do toga da General Motors zaustavi proizvodnju taksija bez vozača i prekine ulaganja u ove vrste vozila. Sa druge strane, kompanija Waymo nastavlja sa svojim autonomnim taksijima i dokazuje da su oni bezbedniji.