Saveti za zaštitu od nesnosnih vrućina: Obavezno se pridržavajte ovih pravila i paklene dane ćete lakše podneti

Visoke temperature kojima smo trenutno izloženi mogu loše da utiču na naš organizam. Vrlo je važno da znate kako da se rashladite da se ne bi dogodilo da doživite toplotni udar. Ovo su korisni saveti kako da što lakše progurate vrele dane.

Ako se osećate loše i počinjete da osećate bol u glavi, vrtoglavicu, znojenje i ubrzani puls vrlo je moguće da vas je vrućina iscrpela. Ukoliko vam se ovako nešto desi, odmah se sklonite na neko svežije mesto, lezite i pijte puno tečnosti. Ako vam se stanje ne popravi u narednih 30 minuta, zovite hitnu pomoć.

Obavezno se postarajte da su roletne i zavese nauvučene na prozore naročito kada je sunce direktno upereno u staklo. Tako ćete sprečiti pregrejavanje prostorija.Kupovinu namirnica obavite u ranim jutarnjim časovima kako ne biste morali da izlazite iz kuće tokom najtoplijeg dela dana.

Ukoliko ne morate, najbolje je da ne izlazite u ovom periodu dana jer je tada sunce najjače, najjače je UV zračenje i najveća temperatura.

Kada su ovako visoke temperature najbolje je da nosite svetlu i tanku odeću od prirodnog materijala, najbolje pamuka. Izbegavajte crnu i tamnu odeću, odeću koja prijanja uz telo i od sintetike je.

Najbolje je da jedete više manjih obroka tokom dana, jer se vaše telo dodatno zagreva kako bi preradilo velike i teške obroke.

Znojenje može da izazove dehidrataciju koja zna da bude jako opasna po organizam. Pijte dovoljno tečnosti, ne čekajte da osetite žeđ. Neka vam čaša vode bude uvek pri ruci, a flašica vode u torbi kada izlazite napolje.

Ukoliko stopala i zglobove potopite u rashlađenu vodu, vrlo brzo ćete se rashladiti i osetiti olakšanje.

Jako je važno da duboko dišete na nos i izbacujte vazduh na usta. Tako zapravo osvežavate organizam.

Ukoliko omiljeno mleko za telo ili losion stavite u frižider kasnijim nanošenjem rashladićete i osvežiti telo na najbolji način.

Foto: ilustracija

Izvor: republika.rs

Be the first to comment

Leave a Reply