Istraživanje koje je sproveo MarketWatch Guides pokazuje značajan pad broja vozača mlađih od 19 godina u SAD-u. Od 2012. do 2022. godine, zabeležen je pad u čak 40 saveznih država, pri čemu je najveći pad zabeležen u Njujorku, gde je broj mladih vozača opao za čak 49 odsto.
U SAD-u je dozvoljeno polaganje vozačkog ispita sa 16 godina. Broj maloletnih vozača koji su dobili punu dozvolu bez ograničenja opao je za 8,7 odsto u pomenutom periodu.
Zvanični podaci Federalne uprave za autoputeve sugerišu slične trendove. Dok je 1983. godine čak 80 odsto osamnaestogodišnjaka imalo vozačku dozvolu, 2021. godine taj udeo opao je na 60 odsto. Udeo šesnaestogodišnjaka sa dozvolom opao je sa 46 na samo 25 odsto.
U SAD-u se trenutno vodi debata o razlozima ovog trenda među mladima. Tehnologija se navodi kao glavni razlog, jer omogućava bolju komunikaciju iz udobnosti doma. Drugi razlozi uključuju dostupnost javnog prevoza i novih usluga kao što su Uber i Lyft, kao i popularnost jeftinijih alternativa poput električnih bicikala.
Poskupljenje automobila i povećani troškovi vlasništva takođe igraju ulogu u ovom trendu. Sveukupno, ovi faktori ukazuju na trend koji možda još nije primetan u Evropi, ali koji bi mogao postati izražen.
Kada je reč o Hrvatskoj, udeo vozača mlađih od 24 godine iznosi oko 8,3 odsto. U 2023. godini, Hrvatska je imala 2.283.673 vozača, od kojih je 189.494 bilo mlađih od 24 godine.