Smanjite bes!

Kada vas zahvati bes, pokušajte da ne reagujete odmah. Odnosno, pokušajte da ga nadvladate, kako on ne bi nadvladao vas. Tek kada se smirite, moći ćete promišljeno da odgovorite na bes i njegove uzroke, a samim tim i da pokušate da rešite problem i svoje odnose sa drugima.

Kako biste ublažili navalu adrenalina, istrenirajte sebe da ne reagujete impulsivno. Sačekajte pre nego što progovorite. Nekoliko puta duboko udahnite i veoma, veoma polako izbrojte do deset (ili do 50 ako je potrebno). Iskoristite tu pauzu da odlučite šta ćete da radite, da kasnije ne biste zažalili zbog svojih reči.

Da biste još više smirili svoje neurotransmitere, produžite vreme za pauzu na nekoliko sati ili i duže ako je potrebno. Kada sve u vama vri, povucite se na neko mirno mesto da biste smanjili nivo stresa. Smanjite uticaj spoljašnjih elemenata: prigušite svetlo, slušajte muziku koja opušta, meditirajte, uradite nekoliko joga vežbi ili prošetajte brzim hodom, kako biste izbacili bes iz sebe.

download (8)

Dajte sebi dovoljno vremena da biste prepoznali šta vas čini besnim. Ostavljanje vremena za rešavanje konfilikata omogućava vam da osetite saosećanje i da iz tog osećanja reagujete.

Pošto bes remeti vaš organizam, zato je najbolje da ispitate uzroke svog besa ranije tokom dana, kako bi se vaš adrenalin smirio pred san. A, kao što poslovica kaže, jutro je pametnije od večeri, pa kada ustanete odmorni i naspavani, manje ćete biti razdražljivi i ostvarićete bolju ravnotežu sa sobom i svojim okruženjem.

Piše: Vanja

Be the first to comment

Leave a Reply