Srbija postaje bogatija za još 108 kilometara brze pruge, kojom će se ići 200 kilometara na sat. Od juče je počelo testiranje novoizgrađene brze pruge na deonici Novi Sad – Vrbas Nova (stanica) i trajaće do 27. aprila 2024. godine.
Pogledajte kako izgleda testiranje dela deonice brze pruge, zabeleženo od strane reportera portala Vojvodina uživo:
U toku testiranja, brzi vozovi će se kretati brzinom od 200 km/h deonicom Novi Sad – Vrbas Nova, a kontaktna mreža iznad brze pruge na navedenoj deonici će biti pod naponom od 25kV pa je izuzetno opasno približiti joj se. U ovom periodu zabranjen je prelazak preko pruge tokom testiranja zbog bezbednosti ljudi i imovine.
Hronologija radova
Nakon testiranja kompletne pruge od Novog Sada do Subotice, planirano je da tokom leta holandska kompanija radi sertifikaciju za standard Evropske unije, a u prvoj polovini septembra radiće se tehnički prijem pruge.
Već od 15. septembra počinju redovne probe putovanja, koje bi trebalo da traju tri meseca, u zavisnosti od broja prolaza.
U decembru počinju da saobraćaju prvi brzi vozovi na redovnim linijama Beograd–Novi Sad–Subotica, a do Subotice će se, od Prokopa, putovati za sat vremena i 10 minuta.
Ukoliko Mađarska železnica nastavi sa ubrzanim ulaganjem u njihovu infrastrukturu, može se očekivati da bi već 2027. godine mogli da imamo brzu prugu Beograd–Budimpešta za manje od četiri sata.
Dužina trase brze pruge od Novog Sada do Subotice je 108 kilometara. Predvidjeno je da se izgradi 12 stanica na pruzi, 13 mostova, 31 propust, 3 denivelisana ukrštaja, 54 putna prelaza u nivou, 11 podvožnjaka, 27 nadvožnjaka, 2 pešačko-biciklistička pothotnika, a najznačajniji arhitektonski objekti su stanične zgrade u Novom Sadu i Subotici. Vrednost radova na ovoj deonici je 1,16 milijardi dolara.
Brza pruga od Beograda do Budimpešte predstavlja najvažniji projekat u inicijativi „Pojas i put“.
Izvođač radova je kineski konzorcijum, a pruga će biti elektrificirana i opremljena savremenim signalno-sigurnosnim uređajima. Na čitavoj deonici brze pruge Beograd – Novi Sad – Subotica – Kelebija neće biti putnih prelaza.
Pruge u Vojvodini
Osim radova na brzoj pruzi od Novog Sada do Subotice, koji su naznačajniji železnički projekat u Vojvodini, u pokrajini se radi i na drugim železničkim koridorima, gde će biti rekonstruisano ukupno 400 kilometara pruga.
Značajna saobraćajnica je banatska pruga, koja ide prema Zrenjaninu, Kikindi do Subotice. Pruga između Vrbasa i Sombora trenutno je u lošem stanju i biće potpuno rekonstruisana i sa novom signalizacijom, a trenutno se radi na rekonstrukciji pruge Beograd-Vršac-rumunska granica.