U Beogradu danas zvanično predstavljen virtuelni asistent MIA (Municipal Inteligent Assistant) koji će, u Somboru i Šapcu, pružati informacije o najtraženijim administrativnim procedurama i u realnom vremenu, putem vibera i gradskih portala, odgovarati na upite građana o aktuelnim dešavanjima, radnom vremenu i brojevima telefona javne uprave.
Somborci sada mogu lakše i brže da saznaju kako da ostvare pravo na dečiji dodatak, kao i da se raspitaju o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga i izdavanju uverenja o izmirenim obavezama po osnovu lokalnih javnih prihoda.
Veoma mi je drago što nakon implementacije čet bota na Portalu eUprava koji predstavlja pravu pomoć u lakšem i bržem snalaženju sa korišćenjem elektronskih usluga, danas građani dobijaju mogućnost upotrebe ovog modernog vida komunikacije i u lokalnim samoupravama. Cilj Kancelarije za IT i eUpravu je da sa uspostavljanjem Nacionalne infrastrukture za veštačku inteligenciju, do kraja godine, krene sa masovnom primenom veštačke inteligencije u pružanju elektronskih usluga, izjavio je dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.
Naša analiza pokazala je da službenici u Šapcu i Somboru potroše i do 2.400 sati godišnje odgovarajući na upite građana o ovim procedurama, što ih sprečava da se posvete složenijim procesima, koji se još uvek ne mogu digitalizovati. MIA zato ima ulogu da s jedne strane rastereti zaposlene, a s druge da građanima pruži još kvalitetniju uslugu. Komunikacija je zasad moguća putem vibera i gradskih portala, a u naredom periodu biće omogućena i razmena informacija putem Facebook Messenger aplikacije, rekla je izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović.
Direktorka GIZ-a u Srbiji Daniela Funke iskazala je poverenje da će projekat pokazati prednosti digitalizacije za sve javne i privatne aktere koji učestvuju širom regiona i promovisati digitalnu kulturu.
Snažno verujemo da će znanje i iskustvo koje će biti stvoreno kroz projekat biti od koristi i za druge lokalne samouprave kroz regionalnu razmenu i prenos znanja od strane mreža kao što je BFC SEE, navela je Funke.
Načelnica Gradske uprave grada Sombora, Jelena Velebit, istakla je da će MIA 24/7 odgovarati na upite građana.
Svedoci smo da se skoro svako od nas u komunikaciji velikim delom služi pametnim telefonima i računarima, a naročito mlađe generacije. Živimo brzim tempom i vreme nam je dragoceno, a savremene tehnologije su nam omogućile da još brže dođemo do najrazličitijih rešenja. Zato nam je drago što i naš grad od sada nudi mogućnost da pomoću aplikacija kojima se služimo, poput vibera, može na jednostavan i lak način da se dođe do odgovora na određena pitanja iz oblasti rada Gradske uprave, rekla je Velebit.
Direktor divizije za softverska rešenja u kompaniji SAGA Milan Jevtić, demonstrirao je rad četbota i istakao je da je MIA zasnovana na veštačkoj inteligenciji, zbog čega je razgovor s njom nalik razgovoru sa drugom osobom.
MIA je u već sada spremna za komunikaciju po više desetina scenarija i po svim osobinama je na istom i višem nivou od sličnih rešenja u najrazvijenijim zemljama sveta, rekao je Jevtić.
Sombor i Šabac su prvi gradovi u Srbiji koji dobijaju svog „asistenta“, a ova inovacija realizovana je putem projekta “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”, koji sprovode GIZ, SAGA, NALED, Privredna Komora Republike Srpske i Regionalna mreža za povoljno poslovno okruženje u jugoistočnoj Evropi (BFC SEE), u okviru programa develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ). Četbot asistente u okviru projekta dobiće i Bijeljina i Laktaši u BiH.