Od juče, u Somboru su izvodi iz matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih, kao i uverenja o državljanstvu, dostupni za poručivanje putem aplikacije „Viber“, saopštio je NALED.
Kako navode u NALED-u, to će mnogim građanima olakšati komunikaciju sa gradskom upravom i omogućiti brži dolazak do traženih dokumenata.
Novu uslugu pružaće virtualne asistentkinje, koje od prošle godine redovno odgovaraju na upite građana o različitim administrativnim procedurama putem Vibera, FB i gradskih portala i pružaju servisne informacije o radu lokalnih uprava.
Sombor je pored Šapca, prvi grad u Srbiji, koji je dobio svoju četbot koleginicu, a inovacija je realizovana putem regionalnog projekta “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”.
Projekat sprovode GIZ i kompanija SAGA u partnerstvu sa Mrežom za povoljno poslovno okruženje koju predstavljaju NALED i Privredna komora Republike Srpske, u okviru programa develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ). U BiH se projekat sprovodi u Bijeljini i Laktašima.
U Somboru građani mogu da saznaju kako da ostvare pravo na dečiji dodatak, kao i da se raspitaju o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga i izdavanju uverenja o izmirenim poreskim obavezama.
“MIA je za deset meseci odgovorila na više od 14.500 upita. Najveće interesovanje u Somboru bilo je za poreska uverenja, a u Šapcu za ostvarivanje prava na dečiji dodatak. Uvođenjem četbota unapređena je efikasnost lokalne administracije, jer su službenici rasterećeni pružanja informacija i mogu se posvetiti drugim zadacima dok građani ne moraju da troše vreme čekajući red ispred šaltera”, kaže direktorka odeljenja za dobru upravu u NALED-u Ana Ilić.
Osim što će putem četbota moći da dobiju izvode iz matičnih knjiga i uverenje o državljanstvu, građani će imati mogućnost i da prijave komunalne probleme nadležnim službama gradske uprave.
Četbotu će putem vajbera lako moći da proslede fotografije i video zapise, opise problema, kao i svoje kontakt podatke, ukoliko žele da ih nadležni organi dalje obaveštavaju o postupku, dodala je Ilićeva.
Koliko će MIA unaprediti efikasnost lokalnih samouprava, pokazuje podatak da su u Šapcu, tokom 2019. godine, kada je projekat počeo, službenici primili više od 18.000 upita, koje sada prima četbot, a za čiju su obradu morali da izdvoje oko 2.400 sati.
Zanimljivo je da su u više od 65 odsto slučajeva građani dolazili da se o procedurama raspitaju na šalteru, a znatno manje putem telefona ili mejla.
U Somboru je, iste godine, čak 60.000 upita stiglo o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga, za šta su službenici izdvojili 1.650 sati.