Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Spam imejlovi: Kako se zaštititi od prevara i lažnih poruka – Gugl ima novo rešenje

Gmail

U savremenom svetu tehnologije, spam imejlovi su jedan od najneprijatnijih problema sa kojima se susrećemo.

Ove neželjene poruke ne samo da preplavljuju naš inboks, već često sadrže i opasne prevarantske ponude.

Spam imejlovi: Kako se zaštititi od prevara i lažnih poruka – Gugl ima novo rešenje
Pexels
Sajber kriminalci često šalju lažne imejlove, pretvarajući se da su veliki brendovi, kako bi prevarili korisnike i došli do osetljivih informacija.

Ovo može dovesti do gubitka značajnih suma novca kada prevaranti dobiju pristup vašim bankovnim podacima ili nalozima za onlajn kupovinu.

U cilju sprečavanja ovog zabrinjavajućeg trenda, Gugl je najavio proširenje svog sistema verifikacije pošiljaoca na mobilnim verzijama popularne Gmail aplikacije.

Ovaj sistem koristi plave oznake verifikacije identiteta pored imena pošiljaoca u imejlovima, što ukazuje na to da je poruka zaista od tog brenda ili kompanije.

Plava oznaka je prvobitno postala popularna na Tviteru, gde je dodeljivana poznatim ličnostima, novinarima i brendovima, kako bi se pokazalo da je profil verifikovan.

Nažalost, nakon što je Ilon Mask kupio Tviter, sistem je promenjen, a oznake su postale indikator plaćenog članstva umesto oznaka verifikacije.

Gmailova upotreba plavih oznaka vraća se na izvorni koncept, a oznaka pored imejlova iz kompanija kao što su npr. Gugl i Apl označava da su te komunikacije legitimne.

Ako dobijete imejl od jednog od njih, bez plave oznake, preporučuje se da budete oprezni i dodatno proverite da li je reč o spamu.

Guglov sistem se zove BIMI (Brand Indicators for Message Identification) i prvi put je najavljen 2021. godine, a sada dolazi i na mobilne verzije Gmeila.

U svom zvaničnom saopštenju, Gugl je pozvao firme da postave BIMI kako bi mogle da iskoriste plave oznake, koje će se prikazivati u obliku “verifikovanog brend loga” ili plavog znaka.

U svetu u kojem je zaštita ličnih informacija sve važnija, razumevanje kako prepoznati lažne imejlove može vam pomoći da se zaštitite od prevara.

Uvek proveravajte da li imejlovi dolaze od verifikovanih izvora, kako biste izbegli moguće probleme i gubitke, piše Express.

Tagovi:
Pročitajte još: