Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić izjavio je da će biti istaknuto sve ono što Srbija može da ponudi u turističkom smislu, ujedno vodeći računa o posebnim referencama i afinitetima kineskih turista.
Na kineskoj televiziji CCTV počelo je prikazivanje dve emisije specijalno namenjene za one koji razmišljaju o tome da snimaju filmove u Srbiji.
– Nama je cilj da privučemo i deo filmske industrije zbog povoljnih cena, zbog svih prirodnih atrakcija koje Srbija ima. Nadam se da i tu možemo da budemo konkurentni i da i taj vid turizma razvijemo u smislu privlačenja kineskih turista – naveo je Ljajić.
Osim Kineza, štandu Turističke organizacije Srbije (TOS) na sajmu u Sjanmenu prilazili su i Indijci i pripadnici drugih azijskih zemalja.
Ljajić je najavio da će TOS posetiti još jedan sajam u Aziji, tačnije u Singapuru, a da Kina predstavlja našu ulaznicu za čitavu Aziju.
Na sajmu je, osim turističke, bila istaknuta i privredna ponuda Srbije. Sklopljen ugovor o prodaji voćne rakije iz Srbije na kinesko tržište preko tamošnje kompanije Golden dej.
Iako Evropska unija na odnose Srbije sa Kinom ne gleda blagonaklono, Ljajić je naveo da svako nastoji da dođe do “jeftinijeg novca”, ali da je EU apsolutni prioritet Srbije i sa političkog i sa ekonomskog stanovišta.
– S druge strane, mi želimo da razvijamo odnose sa Kinom, želimo da imamo jedan potpuno transparentan odnos i da realizujemo brojne infrastrukturne projekte. Ko ponudi najbolje uslove, mi ćemo sa njima raditi i poslovati – zaključio je Ljajić.
Preuzeto: Srbija Danas