Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Srbija se na različite načine predstavljala kroz istorijat Expo manifestacija

EXPO

Tema Specijalizovane izložbe Expo 2027 Beograd biće “Igra(j) za čovečanstvo – sport i muzika za sve”, a Srbija se na različite načine predstavljala na dosadašnjim manifestacijama ovog tipa.

Expo manifestacije su jedinstvena prilika državama da predstave svoja inovativna rešenja za izazove sa kojima se suočava čovečanstvo, kao i da prezentuju značajne segmente svog društva, kulture, tradicije i istorije.

Bez obzira da li se radi o Svetskoj ili Specijalizovanoj izložbi, svaka ima svoju temu u okviru koje zemlje učesnice u svojim paviljonima prikazuju program pod određenim sloganom.

Srbija je prvi put učestvovala na svetskoj izložbi u Antverpenu pre 140 godina, da bi se posle raspada zajedničke federacije, kao samostalna država pojavila na Svetskoj izložbi u Šangaju 2010.godine.

Pod nazivom “Bolji grad – bolji život” ova izložba oborila je sve dotadašnje rekorde posećenosti.
Srbija se predstavila paviljonom na površini od 1.000 kvadratnih metara, sa interesantnom fasadom (autora arhitekata Natalije Miodragović i Darka Kovačeva) od reciklirane plastike koja je motivisana šarom pirotskog ćilima što je bio svojevrsni “omaž” našem prvom učešću na nekoj svetskoj izložbi pre više od jednog veka.

Moto srpskog paviljona bio je “Hleb i reka”, autora Dušana Jovovića čija ideja je bila da se kroz igru svetla i ornamente Srbija predstavi kao moderna država koja ne odustaje od tradicije.

Preko milion posetilaca obišlo je paviljon Srbije, a posetioci su stajali u redu kako bi dobili srpski pečat u svoj EXPO pasoš.
Sledeća Svetska izložba održana je u Milanu, 2015. godine sa temom “Nahranimo planetu, energija za život”.

Ova izložba bila je “obojena” mirisima i ukusima Srbije jer je naša zemlja promovisala tradicionalne specijalitete i osobenosti svih krajeva pod sloganom “Okusi hranu. Oseti život”.
Srpski paviljon, smešten unutar “biomediteranskog klastera”, imao je tri teme: žito i voda, organska Srbija i energijom za budućnost.

Štand naše zemlje bio je atraktivan, sa velikim žrvnjem i vodeničkim kamenom koji se okreće (sa ugrađenim brojačem, tako da što više posetilaca poseti naš štand, kamen se brže okreće), i virtuelno melje žito. Ideja je bila je da se na taj način promovišu pšenica, brašno i hleb, kao naši strateški proizvodi.

Srbija sa 190 zemalja bila na EXPO 2020 Dubai

Srbija je zajedno sa više od 190 zemalja, učestvovala na poslednjoj Svetskoj izložbi EXPO 2020 Dubai koja je organizovana sa temom “Povezivanje umova, stvaranje budućnosti”. Naša zemlja se na ovoj smotri predstavila sloganom “Srbija stvara ideje – Inspirisani prošlošću, oblikujemo budućnost”.

Srpski paviljon, smešten u tematskom delu koji nosi naziv Mobilnost (Mobility), osmišljen je kao svojevrsna vremenska kapsula, koja povezuje zaostavštinu vinčanske kulture sa digitalno naprednom, savremenom Srbijom.

Paviljon je bio u potpunosti digitalizovan i pružio je mogućnost virtuelnog putovanja kroz različite realnosti, vremenske periode i prostore.

Izložbena postavka paviljona prikazala je savremenu Srbiju kao prirodnog naslednika izuzetnog umetničkog i trgovačkog dara i inovativnosti koja je promenila tok čitave civilizacije, i sledbenika miroljubive koegzistencije neolitske Vinčanske kulture.

Srbija je predstavljena kao zemlja budućnosti, koju najbolje prikazuju kreativne ideje talentovanih i inventivnih pojedinaca, kompanija i organizacija.Sledeće, 2025. godine domaćin Expo manifestacije biće Osaka.

Za ovaj događaj, japanski grad odabrao je sveobuhvatnu temu “Dizajniranje budućeg društva za naše živote”, sa tri podteme koje dalje razvijaju ovaj koncept: Spašavanje života, Osnaživanje života i Povezivanje života.

Naša zemlja biće predstavljena paviljonom koji ima za cilj da interpretira srpsku kulturu i prirodni pejzaž kroz svoj arhitektonski izraz.

Izgled paviljona inspirisan je Velikim ratnim ostrvom, zaštićenim parkom prirode u srcu Beograda, odnosno kontrastnom situacijom koja preklapa gustu urbanizaciju i netaknute prirodne predele, odražavajući pritom globalnu perspektivu cirkularne ekonomije.

Strategija dizajna koji pokazuje koherentnost između kulturnog i prirodnog nasleđa naše zemlje i njenog doprinosa nauci i globalnom razvoju je u skladu i sa temom predstojeće Specijalizovane izložbe Expo 2027 Beograd – “Igra(j) za čovečanstvo – sport i muzika za sve”.

Tagovi:
Pročitajte još: