Domaće kompanije koje su učestvovale na Međunarodnom sajmu organske hrane Biofach u Nirnbergu ugovorile su poslove čija vrednost premašuje 8 mil EUR, objavila je Privredna komora Srbije.
– Prve analize učešća kompanija iz Srbije na najvećem specijalizovanom Međunarodnom sajmu organske hrane Biofach, pokazuju da su domaće firme imale više od 900 B2B sastanaka sa kupcima iz regiona, ali i iz Nemačke, Francuske, Holandije, Švajcarske, Belgije, Poljske, SAD, Kanade, a vrednost ugovorenih izvoznih poslova procenjuje se na više od osam miliona evra uz potpisane ugovore – kaže Bojana Lalović iz Centra za organizaciju sajmova Privredne komore Srbije (PKS).
Na sajmu, koji se od 13. do 16. februara održao u Nemačkoj, predstavilo se osam srpskih kompanija na paviljonu Srbije, i to Menex i MDDP Janić iz Kruševca, Ecoagri Serbia iz Bele Crkve, Frutorga iz Prokuplja, Medino iz Krnjeva, ITN GROUP iz Beograda, Es Komerc iz Prijepolja i DBA Promet iz Arilja.
U okviru nacionalnog paviljona Srbije, pod sloganom “We speak organic”, srpski organski proizvođači predstavili su širok proizvodni asortiman od svežeg, sušenog i zamrznutog voća i povrća, voćnih pirea, do proizvoda od žitarica, organskih testenina, voćnih namaza i organskog meda, navela je Lalović.
– Ovogodišnji sajam ugostio je 2.550 izlagača iz 94 zemlje sveta i bio je prilika za naše kompanije da razgovaraju sa svetskim distributerima, maloprodajnim lancima i uvoznicima iz sektora ogranske proizvodnje koji je pokazao da je otporan na krizu – kaže Lalović.
Ove godine je prvi put organizovana i studijska poseta sajmu organske i prirodne kozmetike VIVANESS koji se održava u okviru sajma Biofach. VIVANESS je posetilo šest proizvođača organske i prirodne kozmetike iz Srbije: All Nut, MNS, Najbolje iz prirode, Amelles kozmetika, Matrina cosmetics i Royal Balm.
Oko 35.000 posetilaca iz 128 zemalja prisustvovalo je vodećem svetskom sajmu organske hrane “Biofach” i Međunarodnom sajmu prirodne i organske kozmetike VIVANESS.
Ovogodišnji nastup organizovan je pod sloganom “We speak organic – Organic product from Serbia – Tradition Transformed into Innovation” uz podršku Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom “Serbia Organica”.