Fruškogorski koridor, čija je izgradnja najavljena za kraj godine, imaće tunel dugačak 3,5 kilometara, dok trenutno najduži u zemlji – tunel Manajle na Koridoru 10 ima dužinu od 1.800 metara. Naime, na saobraćajnici Novi Sad – Ruma biće probijen najmoderniji, takozvani dvocevni tunel kroz Frušku goru, a sudeći po dokumentima u koje je Srpski telegraf imao uvid, tunel može da parira najsavremenijim građevinskim objektima te vrste u Evropi.
Tunel se projektuje sa dve tunelske cevi, za dva smera – jedna ima 3.450 metara, a druga 3.480. Biće opremljen telekomunikacionim sistemima poslednje tehnologije, video-nadzorom, SOS stanicama, nišama za sklanjanje vozila u kvaru, sistemima koji detektuju nivo otrovnih gasova, merenje brzine i smer strujanja vazduha…
Prema rečima stručnjaka, najveći značaj koridora Novi Sad – Ruma s tunelom je taj što će se konačno rešiti ogroman problem prolaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, jer je to, što se tiče teretnog saobraćaja, jedna od najprometnijih saobraćajnica u Srbiji (dnevno prosečno prođe od 10.000 do 12.000 vozila).
Fruškogorski koridorKaćka petlja na putu Novi Sad – Zrenjanin – Benzinska pumpa “Minut” (ukrštanje s auto-putem E-75 – Pravac prema Dunavu – Put preko Fruške gore – Izlazak na aut-put Beograd-Zagreb – Petrovaradin (Tekije) – Bukovac, ispod Fruške gore, kroz tunel – Petlja Vrdnik – Ruma |
– Moja kuća je na ulazu u Irig, polako se urušava, kao i brojne komšijske. Vi ne možete da zamislite koliko ovuda dnevno prođe teretnjaka, kamiona šlepera, sve se trese. Taj tunel će da nas spase – kaže meštanka Milijana Savić.
Vrednost Fruškogorskog koridora iznosi oko 400 miliona evra. Imaće četiri kolovozne trake, širine po 3,5 metra.
Šta će imati tunel– telekomunikacioni sistemi – video-nadzor – SOS stanice – niše za sklanjanje vozila u kvaru – sistemi za detekciju nivoa otrovnih gasova – sistemi za merenje brzine – određivanje strujanja vazduha |