Odlazak u banku i čekanju u redovima nije nešto što većina nas želi da radi, zbog čega su davne 1980. godine uvedeni prvi sistemi za korišćenje bankarskih usluga bez odlaska u ekspozituru. Preteča današnjih sistema je koristila telefonski signal kako bi korisnici komunicirali sa bankom putem žice, najčešće od kuće, zbog čega je ova usluga dobila ime “onlajn banking” ili “homebanking”.
Međutim, pojavom interneta i pametnih telefona, dobili smo “internet banking”, “eBanking” i “mBanking”, ali svi navedeni termini danas označavaju istu stvar. Međutim, u našoj zemlji je termin homebanking zadržao posebno značenje, zbog čega želimo da vam pojasnimo koja je razlika.
Homebanking je veoma sličan mBankingu, a najveća razlika je u tome što je za ovu uslugu neophodno koristiti računar, a ne pametni telefon. Broj banaka u Srbiji koje i dalje nude uslugu pod ovim imenom nije veliki, ali korisnicima je u velikoj meri na raspolaganju ista funkcionalnost kao i na modernijim rešenjima.
Korisnici koji koriste homebanking moraju da imaju računar povezan na internet, a na raspolaganju su im usluge kao što je provera stanja na računu, istorija plaćanja, plaćanje računa, aktivacija i deaktivacija kartica, menjačnica, transfer novca i mnoge druge opcije.
Korišćenjem ove usluge, korisnici mogu da vrše transfer novca na račune u okviru iste banke besplatno, da plaćaju račune uz manje naknade nego na šalteru, ali i da menjaju valute po povoljnijem kursu nego što je to slučaj u ekspozituri.