Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Šta se dogodilo pre pada interneta: Uzbunjivač otkrio mračne detalje Fejsbuka, evo šta kaže Snouden

Pad facebooka

“Svet je na 6 sati bio bolje mesto”.

Hiljade korisnika prijavile su probleme sa Guglom, Amazonom, Tiktokom, Zumom, Tviterom, Snepčetom, Reditom i drugim aplikacijama, dok su bez interneta ostale na desetine hiljada korisnika velikih kompanija kao što su “Verajzon”, “T-mobajl” i “AT&T”.

Jedna od značajnih stvari koja se dogodila pre toga je istupanje uzbunjivača Frensis Hogen u javnosti.

Hogenova, koja je radila kao menadžer proizvoda u timu Fejsbuka, pojavila se u nedelju u televizijskom programu “60 minuta” kada je optužila tu društvenu mrežu da je više puta davala prednost profitu nad suzbijanjem govora mržnje i dezinformacija i da je u vezi sa tim podneto najmanje osam tužbi američkom regulatoru za hartije od vrednosti.

Njeni podaci su pomogli u pokretanju istrage “Volstrit džornala” i saslušanjima u Senatu o šteti koju Instagram nanosi tinejdžerkama.

Fejsbuk je na udaru kritika nakon što su interni dokumenti koje je objavio “Volstrit džornal” pokazali da je ta kompanija svesna da Instagram šteti mentalnom zdravlju mladih korisnika.

Hogenova će svedočiti pred jednim pododborom Senata na ročištu pod nazivom “Zaštita dece na mreži”, na kojem će se govori o uticaju Instagrama na mentalno zdravlje mladih korisnika.

– Bilo je sukoba interesa između onoga što je dobro za javnost i onoga što je dobro za Fejsbuk. I Fejsbuk je uvek iznova birao da optimizuje svoje interese, poput zarađivanja više novca – izjavila je.

Hogenova, koja je ranije radila i u Guglu i u Pinterestu, izjavila je da je Fejsbuk lagao javnost o napretku koji je postigao u suzbijanju govora mržnje i dezinformacija na svojoj platformi.

Izvinjenja

Izvršni direktor Fejsbuka je izjavio u nedelju da ne veruje da ta mreža doprinosi političkoj polarizaciji koja je postala široko rasprostranjena u Sjedinjenim Državama.

Podsetimo, posle pada društvenih mreža kompanija Fejsbuk okrivila je “neispravnu promenu konfiguracije”.

– Izvinite zbog današnjeg prekida – znam koliko se oslanjate na naše usluge kako bi ostali povezani sa ljudima do kojih vam je stalo – rekao je Zakerberg.

Izvinjenje je uputio i Vocap.

– Izvinjavamo se svima koji nisu mogli danas da koriste Vocap. Počinjemo polako i pažljivo da vraćamo Vocap u funkciju. Mnogo vam hvala na strpljenju. Nastavljamo da vas obaveštavamo čim budemo imali više informacija – navedeno je na Tviteru.

Snouden se zabavio

Dok su ljudi širom sveta kukali jer su ostali bez društvenih mreža i servisa za poruke, najpoznatiji svetski uzbunjivač Edvard Snouden, u seriji tvitova se osvrnuo na novonastali problem.

– Internet giganti su otišli oflajn danas i neće se nikad vratiti. Šta će se dogoditi sutra? Počinje zlatno doba ili kolaps: hranićemo se pacovima? – upitao je pratioce u šaljivoj anketi.

Skoro 80 odsto njih je odgovorilo da bi nastupilo zlatno doba.

– Na jedan dan, svet je postao zdravije mesto – poručio je.

Snouden je poručio i da “pad Fejsbuka, Vocapa i Instagrama primer kako razbijanje određenog monopola na najmanje tri dela uopšte nije loša ideja”.

Korisnicima je preporučio da uemsto Vocapa radije koriste servis Signal, što je podržao i osnivač Tvitera Džek Dorsi.

Preuzeto: 24sedam

Tagovi:
Pročitajte još: