fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Šta sve znači lajkovanje i koliko brakova je uništilo?

„Dobila 20000 lajkova za samo jedan sat”.

„Ostavila muža zato što je lajkovao druge žene”. „Potrebno nam je 50000 lajkova da bismo pružili podršku ovoj grupi”. „Lajkuj našu stranicu ako želiš da saznaš koja si životinja bio u prošlom životu”. „Lajkuj ako želiš da Aca uđe u šou program”. „Lajkuj za život! Lajkuj za pobedu”.

„Lajkujmo se ti i ja, da se volimo neka svako zna”.

Šta je lajk? Šta je psihologija lajka?

Površno gledano to je samo jedan klik mišem. Istina je ipak mnogo kompleksnija. Lajk je i emocija i stav i pažnja i misao i prisustvo i potvrda i moć. Sada je lajk postao toliko jak i moćan način komunikacije da više nije samo „palac gore” nego se pojavljuje i u obliku srca ali i u obliku iznenađenja, ljutnje i tuge. Lajk je postao sofisticiraniji i delikatniji znak.

Jedno istraživanje u Americi pokazalo je da je od pet hiljada predatih papira za razvod u skoro dve hiljade tih papira kao jedan od uzroka bilo lajkovanje.

Lajkovanje je poruka, namera i akcija. Vi aktivno komunicirate sa drugom osobom putem lajka. Dajete joj do znanja da ste primetili njenu fotografiju, status ili post i lajkovanjem joj pokazujete svoj stav o tome. Dakle, učesnik ste. Tu ste. U tuđem prostoru.

Vaš lajk toj osobi daje pažnju i vašu energiju i pokazuje vaš odnos prema njenom statusu i fotografijama.

Mnoge preljube počele su lajkovima. Šta je lajk tada? Pa namig. Gospodin lajk je stara funjara! Menja oblike, menja uloge i prerušava se kao vrhunski glumac!

Dakle lajk u ulozi namiga je onaj lajk koji se lupi na fotografiju zavodnicu. Tako počinje flertić. Jedan lajkić vodi u jedan flertić tako što je to sve naivno i bezazleno i povremeno. Nekada lajkić preraste u lajkčinu ali tada je priča već ozbiljna.

Nekada gospodin Lajk ušeta na vaš post šeretski i to od osobe koja vam nikada ništa ne lajkuje ali baš danas je lajkovala fotografiju na kojoj su vam gola leđa.

Kakve lajkove još imamo? Lajk oduševljenja, kada nam kolega diplomira, dobije posao ili prvu platu ili kada uradi nešto genijalno. Lajkovi kao čestitke-čestitamo rođenje deteta, udaju, rođendane, diplomiranje i uspehe. Samo jednim klikom. Ako volimo tu osobu možemo da lupimo i srce pa će to pored čestitanja poslati toj osobi i „emociju”. Sve je to vrlo jednostavno polje komunikacije putem simbolike. Kao znakovni jezik za osobe koje ne govore i ne čuju.

Imamo i stidljive lajkove. To su oni lajkovi kojima se daje do znanja nekome da je dopadljiv ali ne lupa se lajk na sliku na kojoj je lep nego na nešto neutralno, na nešto gde on nije baš u prvom planu nego recimo sa drugarima. Ako ne želimo da pomisli da se nabacujemo lupićemo lajk na njegovu fotografiju sa suprugom i decom.

Kako se ponašati? Pa isto kao i u životu. Kao što postoji bonton u životu tako postoji i bonton za internet. Onaj ko razmišlja o svojim postupcima i tuđim osećanjima svakako ne mora da traži internet bonton. On se preporučuje osobama koje nemaju razvijene kriterijume ili imaju ali ih namerno ruše.

U internet bontonu možete naći savete o tome kako se komunicira sa ljudima preko interneta, šta znače velika i mala slova, šta su pisana i nepisana pravila, na koji način se pokazuje poštovanje prema drugima ali i gde su granice lajkovanja.

Imamo lajk pomirenja – lajk koji lupimo nakon sto godina ignorisanja osobe nakon svađe.

Lajk izvinjenja je kada lajkujemo nečije postove i fotografije nakon svađe u kojoj smo pogrešili.

Lajk poštovanja je kada lajkujemo postove profesora ili kolege sa posla ili javne ličnosti čiji rad cenimo.

Lajk provokator je onaj lajk koji šalje miksovane poruke. Recimo neko vas je ostavio ili ste vi njega ali uporno lajkuje vaše statuse o tome kako vam treba neko. Isti takav lajk takođe može biti i lajk podrške ali ga vi možete protumačiti kao lajk koji vas poziva.

Lajkovi mogu biti i opasni i zato je važna doza opreza. Naročito ako lajkuju deca.

Sa lajkovima je važno biti oprezan i ako neko kači svoj rad na internet jer mozda nešto što nije kvalitetno dobije veliki broj lajkova pa osoba pomisli da je dobro to što radi. Dakle lajkovi nisu uvek ni merilo.

Imate i one ljude što se uzbude kada ih neko lajkuje pa počnu da kače bezbroj istih stvari da bi dobili bezbroj lajkova od istih ljudi.

Imamo i lajkove smarače. Imamo i lajkove pogrešnog tumačenja. To su recimo one situacije kada neko lupa lajkove na sve nekome, a ovaj mu uzvrati čisto reda radi. Dakle imamo i lajkove uzvraćanja. Imamo i lajkove zahvalnosti.

Ono što je zajedničko i isto kod svakog lajka je poruka:“imaš moju pažnju, gledam te, čitam te”.

Zato je vrlo škakljiva tema lajkovanja u procesu upoznavanja sa nekim. To je takođe i pitanje vaspitanja. Nevaspitano je ako među prijateljima imate osobu sa kojom tek gradite neki ljubavni odnos, a lajkujete druge muškarce ili žene. To je nepoštovanje i neiživljenost, a nekada i namerna provokacija. Naročito je nezgodno ako ljudi poznaju i vas i tu osobu sa kojom se muvate pa vam jave kako pravi budalu od vas jer lajkuje sve i svašta. Imate i ljude koji naprave budalu od svog partnera tako što lajkuju slike zajedničkih prijatelja u donjem vešu.

Nekoliko puta sam videla status devojaka o tome kako su njoj i njenom momku odvratne žene u mrežastim čarapama, a onda mi izađe slika žene u mrežastim čarapama koju je lajkovao njen momak. Vrlo neprijatna situacija. Zašto baš ja da budem svedok te neiskrenosti? Ne samo ja nego svako ko je video to. Zamislite ako ste vi ta budala koju neko tako kompromituje lajkovima.

Postoje i osobe koje za druge osobe misle da su užasne, ružne ili odbojne ali im lajkuju fotografije i postove. To su neiskreni lajkovi. Imamo situaciju gde momak kaže kako ga neka devojka smara i kako je odvratna ali uporno joj lajkuje fotografije u kupaćem kostimu. To znači ili da mu nije odvratna ili da voli da provocira.

Ipak, da ne bude sve tako dramatično, postoje i oni lajkovi koje lupamo dok se još nismo ni razbudili i koji nemaju ama baš nikakvo značenje ni poruku osim da smo videli određeni sadržaj.Lajkovi kao merilo uspeha nisu važni i mogu biti veoma nepouzdan pokazatelj realnog stanja. Naročito zbog toga što se danas mogu i kupiti, ali lajkovi koji pokazuju međuljudske relacije su igra sa vatrom.

Pazite šta i koga lajkujete. Lajk je pitanje mere i kriterijuma.

Izvor: Luftika

Tagovi:
Pročitajte još: