Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Šta Yandex donosi u Srbiju? – “Ruski Google” odabrao našu zemlju za ulazak u centralnu Evropu

Prva asocijacija na Yandex u Srbiji je taksi, koji već više od godinu dana funkcioniše u Beogradu. Međutim, ovaj najveća ruska internet kompanija ima da ponudi mnogo više.

Zbog toga je održan “Yandex meet up Belgrade”, susret na kome su predstavnici ove kompanije predstavili mogućnosti koje ova platforma donosi na tržište Balkana.

Yandex omogućava oglašavanje na svojoj pretrazi, na web portalima i drugim stranicama u sklopu njihove mreže. Svojim servisima posebno doprinosi turizmu. Njihov partner u Beogradu je kompanija 516, preko koje zainteresovani mogu da se upoznaju sa ruskim tržištem, kao i da sa svojim proizvodima i uskugama upoznaju Ruse.

– Drago nam je što je Yandex odabrao Srbiju kao prvu zemlju u centralnoj Evropi u kojoj želi da započne šire poslovanje. Srbija ima strateški značaj u regionu. Rusija je peti trgovinski partner naše zemlje, a ovo je za Yandex pravi trenutak da uđe na naše tržište u ovom obimu. Unapređen je sektor IT usluga, klima za poslovanje je poboljšanja, a na raspologanaju su i cenjeni stručnjaci – rekla je Tatjana Matić, državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.

“Ruski Google”

Olga Kuznjecova, zadužena za razvoj posla u Srbiji, predstavila je kompaniju na ruskom tržištu. Istakla je da Yandex ima 111 miliona korisnika, kao i da je upotreba ovog internet pretraživača u Rusiji iznad Googla – 58,8% u odnosu na 40,2%.

– Yandex svojim korisnicima pruža aplikacije koje će im koristiti 24/7, odnosno koje će im biti dnevna rutina. Od vožnje, preko kupovine karata i naručivanja hrane. Naša najpoluparnija aplikacija Yandex App ima 46 miliona korisnika mesečno – rekla je Kuznjecova.

Ova kompanija svojim korisnicima nudi i klasičan pretraživač, ali i druge aplikacije kao što su: Maps, Taxi (najbrže rastući segment), Music, Navigator, Self-Driving Cars, Drive, Drive, Weather (top Google Play aplikacija za prognozu), Zen (uređivanje sadržaja i prilagođavanje svojim potrebana i afinitetima), Alice (glasovna navigacija sa 100.000 veština), Phone (sa integrisanom aplikacijom Alice).

– Tehnologije koje koristimo su, pre svega, mašinsko učenje i analiza ponašanja, odnosno MatrixNet i Crypta. Prikupljamo informacije, kao što su karakteristike korisnika, vreme kada koriste internet i drugo, i na osnovu toga kreiramo proizvode – kaže Kuznjecova.


Yandex Metrica umesto Google Analytics

Osim u Rusiji, Yandex je prisutan i u Belorusiji, Kazahstanu, Uzbekistanu i u Turskoj. Za poslove sa inostrastvom zadužena je Marija Andrejeva Andrijevskaja, koja je govorila o mogućnostima koje ova kompanija nudi kada je reč o digitalnom marketingu.

– Sistem funkcioniše tako što profili korisnika sadrža odrđene informacije i karakteristike, na osnovu kojih se donosi odluka koja će poruka biti upućena baš njima. U svrhu reklame koriste se tekstualne poruke ili fotografija, CPC baneri, CPC video. Naši programi Ad Builder i Turbo pages olakšavaju kreiranje reklama, pa čak nije potrebno ni da imate svoj sajt – kaže Andrijevskaja.

Dodala je da je, kada je reč o građenu svesti o brendu, najkorisniji format CPM Video, koji najbrže i raste – za 38% od 2017. do 2018. godine. Tu su i CPM baneri, kao i mogućnost brendiranja prve strane pretraživača. Posebno je zanimljivo reklamiranje digitalnim banerima na otvorenom i zatvorenom (DOOH), koje je moguće kontrolisati, a takođe i utvrditi rezultate kampanje.

– Kada je reč o analizi publike, posebno bih izdvojila Yandex Metrica program, koji se, osim u Rusiji, koristi i u SAD i Turskoj, koji u stvarnom vremenu, bez ograničenja podataka i besplatno analizira podatke – zaključila je Marija Andrijevskaja.

Preuzeto: eKapija

Tagovi:
Pročitajte još: