Reč je o pilot-projektu “FinPis”: “Uključivanje finansijskog opismenjavanja u sistem obrazovanja i vaspitanja Republike Srbije” Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, koji će od maja zaživeti u osam predškolskih ustanova i u 34 osnovne škole.
Gordana Stepić iz Ministarstva prosvete, koja je i autor ovog pilot-projekata, objašnjava da je cilj sistematično uključivanje finansijskog opismenjavanja u sistem obrazovanja i vaspitanja kroz igru i radionice, kao i kroz zadatke u okviru postojećih predmeta.
Kroz ovaj projekat 15.000 predškolaca i osnovaca učiće da razlikuju želje od potreba, da uštede i planiraju kućni budžet…
– Smatra se da su veštine stečene u detinjstvu i navike roditelja važne za formiranje obrazaca finansijskog ponašanja. Stoga je opredeljenje Ministarstva da se finansijsko opismenjavanje uključi od početka formalnog obrazovanja i da se ostvaruje kroz partnerstvo između nastavnika i roditelja jer, kako istraživanja pokazuju, roditelji i nastavnici imaju najvažniji uticaj na razvoj detetovih veština upravljanja novcem i dobrima uopšte – ističe Gordana Stepić.
Ovaj projekat će obuhvatiti oko 1.260 vaspitača, učitelja i nastavnika koji će prethodno proći neophodne obuke. Kako bi sagledalo perspektivu za uključivanje finansijskog opismenjavanja u obrazovni sistem, Ministarstvo prosvete je sredinom prošle godine sprovelo istraživanje na uzorku od 1.014 zaposlenih u osmoletkama.
– Rezultati su pokazali da zaposleni u osnovnim školama imaju pozitivan stav o mogućnostima uključivanja finansijskog opismenjavanja i da su spremni da se stručno usavršavaju u ovom domenu i smatraju da im je ono potrebno – istakla je Gordana Stepić.