Kad dođemo na benzinsku pumpu, postoji niz bezbednosnih koraka prilikom točenja goriva. Neki od njih obuhvataju:
isključivanje motora prilikom sipanja goriva
boravak na pumpi usključuje pušenje cigareta i korišćenje otvorenog plamena
zbog koncentracije ostavvite mobilni telefon u džepu
Ipak, postoji jedna stvar koju je skoro svako od nas uradio bar jednom. Nakon što sigurnosni ventil prestane da se puni, a ukoliko smo odlučili da sipamo “do čepa”, česta je praksa da naknadnim punjenjem pokušamo da dodamo još malo goriva, piše Autoklub.
Višak se izbacuje, ali i naplaćuje
Međutim, sistem koji prekida protok goriva neće dozvoliti da se u rezervoar doda još tečnosti nakon što je aktiviran. To znači da se manja količina goriva koju pokušavamo da sipamo zapravo detektuje kao višak i odbacuje se kroz odvodnu cev.
Zašto je to opasno
Vozač, dakle, biva prinuđen da plati gorivo koje nije ni sipao u rezervoar svog automibla. Pored finansijskih troškova, ova navika može ozbiljno oštetiti vaš automobil.
Gorivo koje nije završilo u rezervoaru može prskati i prosuti se po karoseriji i oštetiti boju. S druge strane, prilikom punjenja rezervoara dolazi do oslobađanja gasova koji bi daljim naprezanjem creva mogli da oštete filter sa aktivnim ugljem koji imaju savremeni automobili.
Ovaj filter služi za uklanjanje para koje se nakupljaju tokom punjenja goriva, pa bi se u slučaju kvara povećale emisije izduvnih gasova vozila i mogao bi da postane nepravilan rad.