Pored situacija u kojoj dete uključujete u edukativne igre sa ciljem da ga naučite novim stvarima, slobodna, nestrukturirana igra pomaže detetu da lakše uči.
Zašto deca koja se dovoljno igraju bolje uče:
Igra održava pažnju na duži vremenski period. Trenuci učenja, teški zadaci koje dete mora da radi u školi umeju da ih iscrpe. Dobro je da ga vremena na vreme prekidaju takav rad igrice po slobodnom izboru. Studije pokazuju da se učenici bolje koncentrišu u školi kada imaju pauze gde mogu slobodno da se igraju i vežbaju.
Igra razvija jezik i usvajanjem novih reči i razvijanjem mimiku i gestikulaciju jezika specifičnog za simboličke igre. Studije pokazuju da grupne igre u kojima se deca pretvaraju („Ti si zmaj koji leti prema meni, a ja te napadam“) poboljšavaju jezik dece, ali i njihove socijalne veštine.
Isto tako, simboličke igre, u kojima deca koriste jedan predmet umesto drugog (štap umesto mača, na primer), pomažu deci da se verbalno izraze, ali i da lakše shvate poruke koje dobijaju.