Saobraćaj je bio blokiran šest dana, što je izazvalo ogromne poremećaje u globalnoj trgovini i gubitke koji se mere milijardama dolara.
Saobraćaj je bio blokiran šest dana, što je izazvalo ogromne poremećaje u globalnoj trgovini i gubitke koji se mere milijardama dolara
Uprava Sueckog kanala (SCA) razmatra proširenje južnog dela plovnog puta koji je prošle sedmice blokirao ogroman teretni brod “Ever Given”, prenosi Rojters.
Brod “Ever Given”, dug 400 metara, zaglavio se 23. marta u južnom delu kanala zbog peščane oluje i snažnih vetrova koji su smanjili vidljivost.
Saobraćaj je bio blokiran šest dana, što je izazvalo ogromne poremećaje u globalnoj trgovini i gubitke koji se mere milijardama dolara.
“Ever Given” je u međuvremenu preusmeren u jezero koje razdvaja dva dela kanala radi istrage.
Uprava ističe da će i dalje kroz kanal propuštati velike brodove, dodajući da namerava da poboljša kapacitete za rešavanje problema koji bi mogli da se pojave u budućnosti.
– Pokušaćemo da nabavimo još dva tegljača vučne snage veće od 200 tona, 250 ili 280 – rekao je Rojtersu šef uprave kanala Osama Rabie.
Razmatra se i nabavka dizalice koja bi mogla da iskrca teret na visinama do 250 metara, rekao je Rabie.
U jednom trenutku je uprava razmatrala da istovari sav teret sa 400 metara dugog broda kako bi ga olakšali i tako “odglavili” iz obala kanala, ali su na kraju odustali od tog plana jer nisu imali ni vremena ni potrebnu opremu.
Uprava razmatra i mogućnost proširenja južnog dela kanala, na području na kojem se zaglavio Ever Given.
– Ako treba proširiti deo dug 250 metara, možda ćemo (na kraju) proširiti 400 metara. Naše procedure su ispravne, samo želimo da poboljšamo uslugu – rekao je Rabie.
Suecki kanal ponovo je bio na kratko blokiran ove sedmice, kada se naftni tanker M/T Rumford “suočio sa poteškoćama” na jugu kanala.
Foto: Reuters
Preuzeto: Srbija Danas