Suncokret

Suncokretove semenke su hranljiva namirnica, koja doprinosi opštoj dobrobiti organizma. Svakako ih treba uvesti u ishranu, jer su dobre za srce, krvotok i uopšte, usporavanje procesa starenja.

Vitamin E– može da pomogne da se ćelije zaštite od efekata slobodnih radikala i supstanci koje oksidišu i oštećuju proteinske strukture, uključujući i DNK. Ovaj nutrijent takođe pomaže da se održi dobra cirkulacija krvi, a doprinosi i proizvodnji crvenih krvnih zrnaca. Samo 30 grama suncokretovog semena sadrži 35% preporučenih dnevnih doza vitamina E.

Vitamin B1Ovaj nutrijent podstiče ćelijske katalizatore, ili enzime, da podstaknu hemijske reakcije koje su potrebne da bi ćelije efikasno funkcionisale. Kad neka osoba ima odgovarajuće nivoe tiamina u telu, onda on pomaže da se dobije energija od unete hrane i da se izgrade bazične jedinice, ili nukleinske kiseline, od koji se sastoji DNK.

Bakar – Ovaj mineral je sjajna pomoć održavanju zdravlja i kvaliteta kože i kose. U 30 g suncokretovog semena ima više od 50% preporučenog dnevnog unosa ovog nutrijenta. Telo koristi bakar za proizvodnju melanina, koji daje koži i kosi njihovu lepu zdravu boju. Sitne čestice melanina, koji je po sastavu proteinski pigment, mogu da zadrže ultraljubičaste zrake. Bakar, takođe, potpomaže telesne metaboličke procese pomažući ćelijama u proizvodnji energije.  

Veoma je lako uključiti sirove semenke suncokreta u ishranu – jednostavno, grickate ih! Drugi način je da njima pospete salatu, to će je učiniti bogatijom i hrskavijom. Takođe, semenke suncokreta mogu da se potope u vodi preko noći, pa da se potom dodaju u neku supu ili čorbu. Naravno, čak ni sa onim što je dobro ne treba preterivati.

Piše: Vanja 

Be the first to comment

Leave a Reply