Život je sve brži, a vremena je sve manje. Zato se trgovci godinama unazad trude da potrošačima olakšaju proces kupovine i učine ih zadovoljnijim. Na primer, odabrane Sefora (Sephora) radnje na Novom Zelandu kupcima nude mogućnost da biraju između crne i crvene korpe, i na taj način prodavcima daju „signalˮ da li im je potrebna pomoć prilikom kupovine.
Kada je u pitanju maloprodaja robe široke potrošnje, najsnažniji trend u svetu, a i kod nas, je digitalizacija trgovine. Kompanija Mercator-S, u okviru koje posluju IDEA prodavnice, Roda marketi i Mercator hipermarketi, još 2010. godine uvela je Tik-Tak kase na kojima je i danas moguće samostalno obaviti plaćanje i izbeći čekanje u redu. U trenutku kada je ta inovacija došla kod nas, Srbija je bila 11. zemlja u svetu u kojoj su potrošači mogli da kupuju na tim potpuno robotizovanim kasama.
Digitaliazcija trgovine istog trenutka naišla je na odlične reakcije potrošača u Srbiji, pa su ubrzo uvedene i druge inovacije kao što su IDEA Online prodavnice, u Beogradu i Novom Sadu, i Super Kartica, koja je najveći multilojalti program u Srbiji, jer u ovom trenutku ima više od 1.100.000 članova.
Jedna od poslednjih inovacija u polju digitalizacije maloprodaje u Srbiji je “Sken za tren”. To je usluga koja potrošačima omogućava da posebnim “gedžetom” sami skeniraju proizvode tokom kupovine, i na kraju samo obave plaćanje. Interaktivni “touch points” pruža potrošačima informacije o proizvodima u realnom vremenu, pregled ušteda, praćenje iznosa kupovina, i na taj način im omogućava da donose bolje odluke u kupovini. Rezultati pokazuju da je potrošačka korpa kod ovakvih kupovina dva puta veća od prosečne, što dovoljno govori o zadovoljstvu kupaca.
Ako ste ljubitelj savremenih tehnologija, i želite da uštedite vreme u kupovini, pravi je trenutak da probate neku od inovacija koje su vam na raspolaganju.
Foto: promo
Preuzeto: republika.rs