Potrošači u Srbiji do kraja ove godine mogu da računaju na znatno jeftinije proizvode iz kategorije 20 osnovih proizvoda.
Ove proizvode će prodavci prodavati sa minimalnom, a u nekim slučajevima i bez zarade.
I u Srbiji je ovog meseca zaživeo dogovor države sa malopordajama.
Ministar trgovine Tomislav Momirović pojasnio je kako je zamišljena akcija “Bolja cena”.
Kako kaže, imaćemo konstatntnu akciju koja podrazumev da će minimum jedan proizvod iz svake od ovih kategorija imati bolju cenu, tačnije cenu za narod.
– Maloprodavci će moći, da u skladu sa politikom konkurencije, izaberu i više od jednog artikla unutar kategorije, kao i da akciji priključe i druge proizvode u skladu sa svojom poslovnom politikom – kaže Momirović za Novosti.
Kako navodi u saradnji sa maloprodavcima na sastanku je identifikovano 20 kategorija proizvoda kao kategorije u kojima postoji potreba da trgovci naprave dodatni napor kako bi omogućili bolje cene za narod.
– U ovih 20 kategorija proizvoda od 12. septembra pa sve do 31. decembra 2023. godine imaćemo konstantnu akciju. Trgovci će se u značajnoj meri odreći svojih marži, neki od njih će poslovati sa nula odsto zarade, a na nekim artiklima kako bi ih učinili dodatno povoljnim za građane, poslovaće i sa negativnom maržom. Tako će motivisati i proizvođače da se značajno uključe i podrže akciju – ističe ministar.
Kako dodaje, ovom akcijom “trpe” i država i trgovci, ali kako kaže, najbitnije je da taj pritisak građane što manje osete.
– Vidimo da su najveće kompanije, trgovinski lanci, uzele učešće u ovoj važnoj akciji za naš narod. Svi su pokazali jednu zavidnu dozu odgovornosti i želju da ispunimo osnovni cilj akcije “Bolje cene”, a to je da cene ovih proizvoda budu najniže ili među dve najniže u toj kategoriji u Evropi. Ministarstvo će pratiti analitiku na nedeljnom nivou. Zasada je akcija “Bolja cena” pozicionirana na oko 20 kategorija proizvoda. Da li će se broj kategorija povećavati, ostaje da vidimo nakon protoka vremena i praćenja – navodi Momirović.
Država je tu da stvori fer uslove na tržištu i kako navodi ministar u poslednjih deset godina se uspelo u nameri da se omogući da u trgovini imamo konstantan rast konkurencije. Prema njegovim rečima, upravo ta konkurencija može garantovati bolje cene za naše građane, za narod.
– Veoma je teško to utvrditi u tržišnoj ekonomiji u koju su uključene stotine kompanija i na hiljade radnika. Naš zadatak je da građanima obezbedimo niže cene, da roditelji mogu svojoj deci da kupe proizvode koji im trebaju. Mi smo se u poslednjim nedeljama svim silama borili da ova akcija ugleda svetlost dana i da ljudima obezbedimo kvalitetniji život. Na spisku nisu neki skuplji proizvodi poput trapista, šunke, putera, junetine, voća… U ovom trenutku identifikovane su ove kategorije, a svi maloprodavci imaju mogućnost da u skladu sa svojom poslovnom politikom u akciju uključe i artikle iz drugih kategorija – kaže ministar.