Cena novih automobila je poslednjih godina znatno skočila – i zbog sve skuplje tehnologije u njima, ali i zbog inflacije i nestašice delova širom sveta.
Zato se mnogi ljudi okreću polovnjacima, no situacija na tržištu polovnih automobila nije mnogo bolja. I njihove cene rastu, pa mnogo kupaca sa ograničenim budžetom imaju baš sužen izbor.
Magazin “Feniks” izdvojio je pet automobila za vozače početnike koji se u Nemačkoj mogu kupiti za 5.000 evra. AutoScout24 je za njih odredio trenutne prosečne cene za različite modele.
Izbor bi mogao bi da bude zanimljiv i našim kupcima sa malim budžetom.
1. Peugeot 207
Po broju pregleda na AutoScout24, 207 je najpopularniji polovni automobil u ovom segmentu (potkompaktni automobili).
Naslednik 206 je odličan automobil i za one koji tek počinju da voze. Razlog za to je solidna tehnologija, dobar nivo bezbednosti (svojevremeno pet zvezdica na Euro NCAP testu) i puno prostora u kabini.
Najčešći su kvarovi kočnica, a zna se dogoditi i da motor troši ulje.
Raspon motora je veliki i proteže se od 73 KS do 174 KS za benzince i od 68 KS do 112 KS kod dizelaša. Za prosečnu cenu od 4.924 eura dobićete primerak sa oko 125.000 pređenih km, star oko 13 godina.
2. Mercedes A-klase
Noviji Mercedes je teško naći za vozače početnike, ali stara A-klasa je i dalje na listi. To je zbog visokog kvaliteta, puno prostora i spoljnih dimenzija zahvaljujući kojima je lako manevrisati.
U stvari, A-klasa je uvek imala pozitivne ocene kod TUV-a, tako da velika kilometraža uz dobro održavanje nije prepreka za kupovinu.
Ljudima koji će voziti uglavnom na kratkim relacijama AutoScout24 preporučuje benzinske motore, dok je za duže ture preporuka dizel motor.
Za prosečnu cenu od 4.679 evra dobijate A150 koji u proseku ima 132.000 km na satz i star je 15-16 godina.
3. Volvo V50
Ako tražite malo više prostora, V50 je odličan kandidat. Švedski proizvođač je poznat po čvrstoj konstrukciji, visokom nivou bezbednosti i atraktivnom dizajnu.
V50 je bila karavan verzija modela S40 koja se proizvodila od 2004. do 2012. godine.
Motori su startovali sa 100 KS. Na strani dizela radi se o 1.6 litarskoj jedinici sa 109 KS, dok je kod benzinca motor od 1.6 litara sa 100 KS.
Opcije uključuju i 2.0-litarski dizel sa 136 KS i 2.0-litarski benzinac sa 145 KS. Auto na TUV testu, na skoro svakom segmentu ispitivanja ima najviše ocene.
Za prosečnu cenu od 4.969 evra dobijate V50 koji je u proseku prešao 213.000 km i star je između 14 i 15 godina.
4. Opel Agila
Agila obično ima relativno malu kilometražu kao polovnjak, a dobro održavani primerci su na ceni. Lagana je i okretna i nudi dovoljno prostora za smeštaj do četiri osobe.
Najčešći su 1.2-litarski četvorocilindarski benzinski motori, snage do 86 KS. Modeli nakon redizajna 2010. imaju 94 KS.
Ako vam performanse nisu bitan faktor, 1.0-litarski trocilindraš sa 65 KS je takođe opcija. Postojao je i dizelaš, ali je uslovno preporučljiv i redak.
S godinama eksploatacije, prijavljivani su problemi sa vešanjem i oprugama, a govori se i o potrošnji motornog ulja.
Za prosečnu cenu od 4.116 evra u Nemačkoj se dobija Agila koja u proseku ima 105.000 km na satu i prosečno je stara 15 godina.
5. Audi A2
Malo stariji, ali sve posebniji i kul. A, ako tražite nešto što zaista malo troši, tu je 1.2 TDI sa 61 KS i tri cilindra. U ponudi je i 1.4-litarski dizel, koji je bio dostupan u varijantama od 75 i 90 KS.
U ostatku ponude su dva benzinska motora (1.4 i 1.6) od 75 KS i 110 KS.
Najviše pažnje obratite na kočnice i vešanje. Osim toga, kvalitet izrade je solidan.
Najstariji primerci malog automobila proizvedeni su između 1999. i 2005. Za prosečnu cenu od 4.907 evra dobijate A2 sa prosečnih 185.000 pređenih km, koji je, međutim, star oko 20 godina.