Tri loše kombinacije za vaš organizam

Čaj sa mlekom, ovu kombinaciju zaboravite. Bilo da pijete crni ili zeleni čaj, oba su veoma bogata antioksidansima koji povoljno utiču na smanjenje upala niskog intenziteta. Pri tome, zeleni čaj je nešto zdraviji, pošto ima manje kofeina, a više korisnih materija. A što se mleka tiče, u toj kombinaciji jedna od glavnih dobrobiti tog napitka, kalcijum, ne može da se iskoristi, pošto kofein ometa apsorpciju kalcijuma.
Dake, ako hoćete da dodate nešto dobro u svoj čaj – nacedite umesto mleka malo limuna.

Pogotovo je loša kombinacija belog hleba i džema, jer prosti ugljeni hidrati, koje sadrži džem, naglo podižu šećer u krvi, a beli hleb je takođe visokog glikemijskog indeksa.
Umesto džema, na hleb namažite stari, dobri puter – koji je veoma zdrav, kako je pokazalo više novih istraživanja – i koji će znatno usporiti tempo kojim šećer iz hleba dospeva u krv.

Salata sa dijetalnim prelivima, odnosno, prelivena sirćetom, limunom i sl – ali bez ulja. Ako iz dijetalnih razloga izbegavate da dodajete ulja i masti u salatu, ili koristite gotove tzv. dijetalne prelive, trebalo bi da znate da time ometate apsorpciju mnogih važnih nutrijenata.
Prema tome, slobodno prelijte salatu sa kašikom-dve maslinovog, bundevinog i sličnih zdravih ulja, umesto dijetalnih preliva.

Piše: Vanja

Be the first to comment

Leave a Reply