fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Tri rečenice kojima ćete sprečiti osuđivanje

Savršeni ljudi ne postoje. Zato će uvek postojati neko ko će pronaći razlog da vas kritikuje zbog nečega što radite. Iako vrlo često nećete moći da izbegnete kritike u potpunosti, možete naučiti kako da iz toga naučite nešto.

Zato vam savetujemo kako bi trebalo da reagujete na takvu vrstu komentara, ne bi li se sve to pretvorilo u korisno iskustvo!

Recite ,,Da!“

Kada nas neko izaziva, prvo što moramo uraditi je da se suočimo sa svojim emocijama i shvatimo da ta osoba ima pravo na svoje mišljenje. Ukoliko je naš sagovornik skupio hrabrosti da kaže nešto što i nije baš prijatno, to može značiti da želi da se upusti sa nama u razgovor i da smo dovoljno važni za to. Ispod ovakvog ponašanja često leži više iskrenosti nego kod nekoga ko jednostavno ćuti.

Probajte da sagledate stvari iz perspektive sagovornika. Kada neko uputi kritiku, očekuje odbijanje – to je u čovekovoj prirodi. Međutim, kada umesto toga čuje nešto pozitivno, biće ,,pozitivno zbunjeni“.

Kada kažemo ,,da!“, spremniji smo da bolje sagledemo o čemu se radi i da se upustimo u istinski konstruktivan dijalog.

,,Ali…“

Kritika se gotovo nikad ne podudara sa našim gledanjem na situaciju. Zato je jako bitno da iskažete svoju poziciju, ali da se pri tome fokusirate na objektivnu informaciju, a ne na pokušaj da se opravdate ili izvinite. Poenta je da su ljudi spremni da prihvate mnogo ukoliko je situacija objašnjena na uljudan način. Ovo može pomoći drugim ljudima da vide situaciju u novom svetlu i razmotre naše mišljenje.

Čak i kada prihvatimo pravo drugih da nas kritikuju, nismo  u obavezi da prihvatimo sve što kažu kao neoborivu istinu.

,,Hajde da…“

Kada smo čuli kritiku i iskazali svoju poziciju, bitno je da probamo da donesemo zajedničku odluku o tome šta dalje. Kako biste drugoj osobi stavili do znanja da ne bacate jednostavno barikadu na njihove ideje i osećanja, trebalo bi da predložite konkretna rešenja.

Ukoliko iskoristimo ovakav tok misli kada reagujemo na kritiku, negativna povratna informacija može imate pozitivan efekat na nas, a što je još važnije, može nam pomoći da se poboljšamo u vezama sa drugim ljudima!

Pravo da grešimo

Naravno, slušati kako vas neko kritikuje nije lako i još je teže osigurati da ima pozitivan ishod. Neki ljudi vide i najbezazleniju kritiku kao povod da prekinu odnos sa nekim. Međutim, što smo zreliji, to ćemo dopustiti da drugi imaju raznoliko mišljenje o nama i tome šta radimo. Shvatamo da imamo pravo da grešimo i sve se manje plašimo da grešimo. Na taj način doživljavamo manje stresa, a imamo više šansi da sve što radimo rezultira uspehom!

Izvor: My cup of tea

Tagovi:
Pročitajte još: