Turistička potrošnja u Kini tokom praznika proslave lunarne Nove godine porasla je iznad nivoa pre pandemije kovida, pokazali su danas zvanični državni podaci.
Potrošnja u domaćem turizmu tokom praznika dostigla je 632,7 milijardi juana (81,5 milijardi evra), što je povećanje za oko 47 odsto u poređenju sa istim periodom odmora prošle godine, preneo je Bi-Bi-Si.Novogodišnje proslave ponovo su počele nakon godina zatvaranja i ograničenja zbog pandemije, koja su ukinuta početkom 2023.godine.
Rezultati su uvećani i zbog toga što je praznik trajao dan duže nego inače.
Turistički pokazatelji o obeležavanju početka godine zmaja pokazali su da je tokom osmodnevnog odmora, koji je završen u nedelju, obavljeno 474 miliona putovanja unutar Kine, što je za 34 odsto više nego prošle godine i 19 odsto iznad nivoa pre pandemije u 2019. godini.
Iako vlasti nisu izneli analizu podataka, proračuni zasnovani na zvaničnim podacima pokazuju da je prosečna potrošnja na svakom putovanju smanjena za oko 9,5 odsto u poređenju sa 2019.
Praznik, poznat kao Prolećni festival u Kini, najveća je godišnja migracija na svetu, kada se tradicionalno stotine miliona ljudi vraćaju u rodne gradove kako bi se proveli vreme sa članovima porodice ili posetili turističke atrakcije širom zemlje.
Tokom pandemije, velike proslave su otkazane, a putovanja zabranjena.