Broj putničkih automobila na električni pogon u državama članicama Evropske unije premašio je milion u 2020.
Prema podacima Zavoda za statistiku EU (Evrostat), ovo je 20 puta više od broja zabeleženog 2013. godine i tri puta više u odnosu na 2018. godinu.
Najveće stope povećanja električnih automobila bile su između 2019. i 2020. godine (83%) i između 2018. i 2019. godine (64%). U 2020. godini njihov udeo u ukupnom broju putničkih automobila porastao je sa 0,02% na 0,4%.
– Vozni park putničkih automobila u gotovo svim državama članicama EU porastao je u poslednjih pet godina, dostigavši ukupno 250 miliona automobila u 2020. godini – navode iz Evrostata, a prenosi B92. Kako se navodi, kada je reč o Srbiji, gde se tri godine u kontinuitetu subvencioniše kupovina automobila na električni pogon, registrovano je više od 400 električnih automobila i oko 5.000 hibrida, što nije mnogo, ali je pokazatelj da dolazi do promena.
Luksemburg već 30 godina drži rekord među državama članicama EU u kategoriji motorizacije. U ovoj zemlji stopa motorizacije, tj. broja automobila na hiljadu stanovnika u 2020. godini iznosila je 682 putnička automobila. Potom slede Italija (670), Poljska (664) i Finska (652).
Nisku stopu imaju Rumuni (379 automobila na hiljadu stanovnika), uprkos porastu broja registrovanih automobila u periodu 2015–2020 (41%), Mađarska (403) i Bugarska (414).
Usporena proizvodnja novih automobila trenutno diže cene polovnih automobila na tržištu. Tako je u maju ove godine objavljeno da su polovnjaci dostigli rekordne cene i da se ponuda smanjuje brže od tražnje. Samo prošle godine poskupeli su za gotovo 25%, objavio je HAK. Poznavaoci tržišta ukazuju da se tržište polovnih vozila polako, ali sigurno prazni, prenosi Politika.
Poznato je da EU želi da zabrani nove benzinske i dizel automobile najkasnije do 2035, od kada bi trebalo da se dozvoli prodaja samo električnih automobila.
Da li će uspeti u ovom planu još je neizvesno jer su evropski mediji objavili da samo manjina kupaca uopšte želi električni automobil, dok proizvođači u isto vreme nude sve manje motora s unutrašnjim sagorevanjem ili ih uopšte više ne nude. Najveći mesečni rast cena klasičnih putničkih vozila bio je od januara 2022. do februara 2022. (plus 3,2%), nakon čega sledi promena od novembra 2021. do decembra 2021. (plus 2,9%).