Učinite kafu zdravijom

Većini ljudi je prva stvar kada ustanu ujutro i progledaju, pomisle na kafu. Ogromna većina je pije i po više puta dnevno. Međutim, kafa nije zdrava kada se pije u velikim količina.

Kafa, nažalost, spada u poljoprivredne kulture koje se najviše tretiraju hemikalijama. Kad popijete kafu, unosite i ostatke hemikalija koje doprinose mnogim zdravstvenim tegobama. Tokom vremena, redovna šolja-dve koju pijete dovodi do nagomilavanja toksina. Zato je veoma važno da izaberete organsku kafu, čime ćete sebi obezbediti znatno zdravije zadovoljstvo.
Učinićete kafu zdravijom ako izostavite mleko. Ili, ako možete, nabavite organsko mleko ili pavlaku. Druga varijanta je da koristite sojino, pirinčano, bademovo, kokosovo ili neko drugo biljno mleko kojih sada ima u prodaji. 

download (5)
Većina ljudi koji paze na svoje zdravlje izbegava rafinisani šećer, ali često prave izuzetke kada se radi o jutarnjoj kafi. Međutim, rafinisani šećer je često GMO porekla i nije dobar za one koji imaju problema sa želucem ili jetrom.
Zasladite kafu organskim smeđim šećerom od šećerne trske, ili  kokosovim šećerom, a poželjno je da dodate u kafu i malo cimeta, koji će umeriti brzinu podizanja nivoa šećera u krvi.

Upravo je kofein ono što većina nas voli u kafi. Ali, on veštački stimuliše naše nadbubrežne žlezde, što doprinosi njihovoj iscrpljenosti na duže staze. Ironija je da mi koristimo kofein da dobijemo energiju i kratkoročno on tako i deluje, ali nas na duže staze ostavlja hronično umornim pa moramo da pijemo sve više i više kafe da postignemo isti efekat, a ponekad i bez ikakvog efekta.

Recept za zdraviju kafu: organska kafa, izvorska voda, alkalna, ¼ kafene kašičice reiši gljive u prahu (smanjuje efekat kofeina), 1/8 kafene kašičice cimeta (pomaže ravnomernijem podizanju nivoa šećera u krvi), kokosov šećer, ili stevija, 1 kafena kašičica putera ili kokosovog ulja  – (po želji).

Piše: Vanja

Be the first to comment

Leave a Reply