Odjek koji je imala manifestacija Internacionalni operski dani, a posebno panel diskusija Muzički mostovi, nije se zadržao samo u granicama Srbije. O toj manifestaciji se i dalje priča kako u umetničkom, tako i u kreativnom svetu, o čemu govori i opširan članak u jednom od najpoznatijih svetskih časopisa na temu opere – italijanska L’Opera.
L’ Opera je jedan od vodećih svetskih časopisa o ovoj umetničkoj formi, koji postoji sada više od sedam decenija. Opera Srpskog narodnog pozorišta umetničkim izvedbama doslovno stoji rame uz rame sa svetskim operskim kućama, a to vidimo ne samo po našoj produkciji već i po činjenici da zaista svetski solisti i dirigenti pred koje ponosno možemo da stavimo naš hor, orkestar i pevače dolaze i redovno nastupaju na našoj sceni. Samo ovog meseca samo imali izvođenje „Toske“ sa čuvenim svetskim baritonom Željkom Lučićem i sopranom Marijom Jelić u glavnim ulogama, a tek smo počeli – objašnjava upravnik Srpskog narodnog pozorišta Aleksandar Stankov.
Šta ističe L’Opera
Na tri strane ovaj časopis piše o Operi najstarijeg srpskog pozorišta, a posebnu pažnju posvećuje prvoj konferenciji tog tipa, održanoj u Novom Sadu – Muzički mostovi.
„Bio je to veoma zanimljiv dan, koji je doneo plodnu kulturnu razmenu između institucija i konkretan predlog buduće saradnje za koprodukcije instalacija, kulturnog mosta između evropskih zemalja“, navodi L’opera.
Prošlog meseca, tokom trajanja Internacionalnih operskih dana, predstavnici teatara iz regiona i Zapadne Evrope dogovorili su da od naredne sezone počinju velike i značajne operske koprodukcije, kao i razmena umetnika među pozorišnim kućama. Takođe, još jedna od važnih tačaka jeste uspostavljanje jedinstvene platforme koja će imati za cilj promociju umetnika u inostranstvu i koja će sadržati bazu podataka umetnika, ali i formiranje regionalne operske alijanse.
– Apsolutno stojim iza onoga što sam naveo u intervjuu za ovaj magazin. Odluka da počnemo da gradimo muzičke mostove, i van našeg regiona, proizilazi iz prirodnih potreba vremena u kojem živimo. Budućnost i jedna od mogućnosti za postojanje saradnje svih pozorišta za sva pozorišta u svetu. Svako pozorište ima neku specijalnost kojom može da ispuni neko drugo pozorište u svetu – naglašava Stankov.
Časopis L’Opera je jedan od vodećih časopisa o svetu operske muzike. Iako je baziran u Italiji, izdanja izlaze širom sveta, a redovni čitaoci su u najmanje 65 zemalja. 2012. godine, ovaj časopis osnovao je i Internacionalne operske nagrade, a Srpsko narodno pozorište se, od ove sezone, našlo u društvu operskih kuća u kojima ovakav časopis prepoznaje nove talente.