Društvene mreže u ovom su se sukobu pokazale važnijima nego ikad, a koriste ih podjednako obe strane.
Bela kuća održala je virtuelni sastanak sa 30 mladih tiktokera, koji su odmah krenuli u brutalnu kampanju na društvenoj platformi protv ruske vojne akcije u Ukrajini.
POVEZANOST SITUACIJE
Među njima je bila i 18-godišnja Eli Ziler, koju na Tiktoku prati više od 10 miliona ljudi. Nedugo nakon sastanka, Eli je na Tik-toku objavila snimak pod naslovom „Zašto je gas tako skup?”, u kojem je objašnjavala povezanost situacije u Ukrajini s cenama tog energenta.
Influenseri s kojima je Bela kuća kontaktirala deo su koalicije „Gen Z For Change”.
Zilerova tako u svojoj objavi nije skrivala da je bila na sastanku u Beloj kući, već je iznela informacije koje je tom prilikom saznala. Vest o sastanku s predstavnicima Bele kuće objavljena je i na profilu koalicije „Gen Z For Change”.
– Mnogo ljudi okreće se digitalnim kreatorima kako bi saznali više o ruskoj invaziji na Ukrajinu. Bela kuća nas je pozvala na sastanak kako bi nas obavestila o strategiji SAD u vezi sa Ukrajinom, a da bismo mi jednostavnije otkrili dezinformacije – objavljeno je na profilu koalicije, čiji članovi, prema nekim saznanjima, ukupno dopiru do pola milijarde ljudi.
ISTE PORUKE
Svi tiktokeri koji su bili u Beloj kući sad izveštavaju o sličnom – da je američka administracija na sastanku naglašavala saradnju sa saveznicima, pojasnila im pomoć koju SAD nudi Ukrajini i istakla da rade sve kako bi pokušali da spreče veći sukob. Američka administracija povukla je taj potez u trenutku kad se sve više govori o dezinformacijama koje kruže Rusijom, gde Vladimir Putin opravdava invaziju lažnim tvrdnjama o Ukrajini, pišu američki mediji.
REGRUTACIJA INFLUENSERA
Vajs njuz je pre nekoliko dana otkrio da Rusi plaćaju tiktokerima kako bi delili propagandu Kremlja. Ta propagandna kampanja nastavila se i nakon što je Rusija zabranila Tik-tok u toj zemlji.
Regrutacija takvih tiktokera odvijala se preko platforme Telegram, piše Vajs, a dobijali su striktna uputstva šta da objavljuju, pa čak i koje emotikone bi trebalo da koriste. Naravno, mnogi su nakon ovog sastanka napali Bajdena i američku administraciju da vojskom tinejdžera „pokušavaju da zakamufliraju činjenicu da su cene rasle i pre ruske ofanzive kao i da se „bore Putinovim metodama”. Bilo kako bilo, jedno je jasno – snaga i uticaj tiktokera jasni su Beloj kući, i zato su pozvani kako bi iskoristili svoj uticaj, pogotovo na mlađu populaciju.
VAŽNOST MREŽA
Društvene mreže u ovom su se sukobu pokazale važnijima nego ikad, a koriste ih podjednako obe strane. Ukrajinski predsednik Vladimir Zelenski redovno se naciji obraća preko društvenih mreža i za to koristi selfi snimke, a popularan je i službeni Tviter profil Ukrajine, na kojem se mogu videti razne poruke upućene Rusiji. Stručnjaci za digitalne platforme društvenih medija veruju da postoje tri razloga što su video-zapisi Zelenskog vrlo brzo učinili rat u Ukrajini duboko ličnim za mnoge. To su autentičnost poruke, povezivanje s gledaocima na društvenim mrežama i neposrednost same poruke.
Filip Radojčić
Preuzeto: objektiv.rs
Foto: Maxym Marusenko/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia,Printscreen