Pariz je rešio da ograniči broj električnih trotineta, a Belgija i Nemačka uvode strože propise za njih zbog ometanja pešaka u saobraćaju.
Električni trotineti su na prepad osvojili Evropu i ostatak planete, ali je, kako navodi Politiko, sada tome došao kraj.
Naime, nakon velikog broja nezgoda koje su izazvali korisnici električnih trotineta i, kako se navodi, gužvi i nebezbednosti koju stvaraju na trotoarima, evropski gradovi su odlučili da drastično pooštre propise.
Podsetimo, u i Srbiji je počela izrada novog Zakona o bezbednosti saobaćaja koji će, između ostalog, regulisati i vožnju električnih trotineta.
Tako samo u Briselu posluje šest specijalizovanih kompanija za iznajmljivanje električnih trotineta s ukupnom flotom od 7.000 vozila, ali od septembra će biti strogo ograničena mesta na kojima će biti dozvoljeno njihovo parkiranje, a slede i druga ograničenja.
Privlačnost tih vozila kao alternativnog prevoznog sredstva oslanja se na to što korisnici koji ih iznajmljuju mogu da ih nađu uvek kada su im potrebna, a što često dovodi do prevelikog broja trotineta koji pregrađuju trotoare i na razne druge načine ometaju pešake.
Tako je, recimo, i gradonačelnica Pariza An Idalgo u maju ove godine zatražila da se ograniči broj trotineta u gradu i zatražila od kompanija koje se bave njihovim iznajmljivanjem da napuste prestonicu Francuske.
Kako navodi Politiko, izgleda da trotineti obeshrabruju ljude da koriste ekološki prihvatljivije načine kretanja, pa i javni prevoz.
Tako je u nedavnoj anketi čak 44% ispitanika reklo da im električni trotinet zamenjuje hodanje, a 30% bi javni prevoz koristilo ako ne bi bilo trotineta.
Foto: Youtube screenshoot
Preuzeto: eKapija