Ko bi rekao da auto može imati toliko skrivenih funkcija i dugmadi, one za koje ne zna svaki vozač, a verovatno zato što se ne koriste često.
Opcija za recirkulaciju vazduha u automobilu jedna je od najmanje korišćenih funkcija, a i oni koji pritisnu dugme za recirkulaciju s nacrtanim automobilom i strelicom koja se vraća unazad, uglavnom to rade pogrešno.
Svrha ove funkcije jeste da, umesto da uzima vazduh spolja, sistem ponovo koristi vazduh koji se već nalazi unutar kabine. Zapravo, recirkulacija je unos vazduha u putnički prostor, filtracija kroz klima-uređaj i naknadna distribucija u deflektore.
Glavna razlika između recirkulacije i konvencionalnog usisavanja vazduha jeste u tome što protok vazduha dolazi iz putničkog prostora, a ne spolja.
Režim recirkulacije omogućava vam brzo zagrevanje i hlađenje vazduha jer se temperatura u kabini razlikuje od temperature izvan automobila.
Ukoliko je aktivirano, dugme za recirkulaciju vazduha omogućava klima-uređaju da koristi vazduh iz unutrašnjosti automobila uvlačeći ga kroz ventilacione otvore.
Osim toga, u isto vreme, sistem sprečava ulazak spoljašnjeg vazduha. Dugme se obično nalazi oko točkića klima-uređaja koji omogućava vozaču da podesi unutrašnju temperaturu.
Korišćenje dugmeta za recirkulaciju će pomoći u smanjenju potrošnje goriva jer manje opterećuje motor automobila. Princip je isti za električne automobile jer će klima manje opterećivati bateriju.
U praksi malo ljudi koristi ovu funkciju. Najčešće se recirkulacija koristi za sprečavanje infiltracije neprijatnih mirisa unutar kabine.
Rcimo, automobil ispred se jako puši ili ste naišli na prašnjav deo puta. Da ne biste osetili ove mirise, mnogi vozači isključivo u ovakvim situacijama aktiviraju mehaničko dugme za recirkulaciju vazduha i blokiraju pristup od spolja, ne znajući da ova funkcija može doprineti smanjenju potrošnje goriva i klima-uređaja u svakodnevnoj vožnji.