Velike promene dešavaju se na tržištu Evropske unije i očekuje se da će odnos zastupljenosti automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih automobila, PLUG-IN hibrida značajno promeniti.
Emisije ugljen-dioksida po kilometru bi morale pasti za 50 odsto u periodu od 2021. do 2030. godine.
Očekuje se da će 2025. godine električni automobili koštati kao benzinac ili dizelaš iste klase.
U proizvodnji je mnogo više PLUG-IN hibrida koji gotovo da i ne emituju ugljen-dioksid u vožnji.
Zasigurno će EU pratiti stvarnu potrošnju PLUG-IN hibrida, s obzirom na to da se sumnja kako ih vozači ne pune strujom na električnim punjačima već funkcionišu kao klasični hibridi i na taj način emituju u realnim uslovima mnogo više ugljen-dioksida nego što je deklarisano.
Očekuje se da će 2030. godine potrošnja novih automobila iznositi 2 l/100 km, a emisija ugljen-dioksid u proseku 45 g/km.
Bitno je napomenuti da se već sada rade kalkulacije da u prodaji novih automobila do 2030. godine oni budu zastupljeni više od 50 odsto. Presečni električni automobil koštaće kao sličan model sa benzinskim ili dizel motorom.
Preuzeto: 24sedam