Električna vozila, zbog svoje težine i trenutne snage, izazivaju ubrzano trošenje guma, ostavljajući vlasnike iznenađenim koji ovo nisu očekivali, prema izveštaju američke firme J.D. Power, koja je globalni lider za prava potrošača.
Nalazi J.D. Powera otkrivaju jaz u razumevanju među vlasnicima električnih vozila, koji često očekuju dugovečnost guma sličnu onoj kod tradicionalnih vozila. Ta razlika naglašava nedostatak edukacije u procesu kupovine automobila, gde uzbuđenje oko električnih vozila zasenjuje rasprave o potencijalnim nedostacima, kao što ističe Ešli Edgar, direktorka u J.D. Power-u.
“Sve veći jaz u zadovoljstvu između električnih vozila i klasičnih vozila ističe priliku za proizvođače guma i automobila da edukuju vlasnike električnih vozila o razlikama u performansama”, kaže Edgar.
Kako bi to rešili, veliki proizvođači guma poput Michelina i Goodyear-a predstavili su gume specifične za električna vozila, priznajući posebne potrebe električnih vozila. Te gume moraju da uravnoteže snagu i otpornost dok optimizuju domet vozila i smanjuju buku, što je izazov s obzirom na težinu električnih vozila.
Studija koju je sprovela softverska firma za prodaju automobila CDK Global naglašava važnost održavanja guma u električnim vozilima, pri čemu je jedan ispitanik uporedio servis guma s frekvencijom promene ulja kod klasičnih automobila. Priče o električnim vozilima kojima je potrebna zamena guma nakon relativno male kilometraže izazivaju zabrinutost, posebno s obzirom na visoku cenu guma za ta vozila, posebno ako su rađene specijalno za određeno vozilo.
Dok električna vozila predstavljaju budućnost prevoza, postoji hitna potreba za boljom edukacijom potrošača i razvojem proizvoda. Međutim, izazov leži u podsticanju firmi da se pozabave troškovima održavanja, posebno kada promovisanje prodaje električnih vozila ostaje izazovno. Ovo postavlja pitanja o verovatnoći da će prodavci raspravljati o takvim troškovima usred rastućeg tržišta, piše Zimo.hr.