Bankari od 1. septembra imaju pravo da odmrznu svoje cenovnike, a poskupljenje usluga zavisi od banke do banke, njihove procene i tržišne utakmice, izjavio je za Radio-televiziju Srbije stručnjak za finansije Vladimir Vasić.
Banka je dužna, naglašava Vasić, da zatraži saglasnost Narodne banke Srbije za podizanje naknada, kao i da obavesti klijenta o poskupljenju unapred dva meseca.
Prvog septembra prestaje da važi dogovor između Narodne banke Srbije i poslovnih banaka o zamrzavanju cena naknada i provizija.
To znači da bi i brojne usluge mogle da budu značajno skuplje.
Vasić je rekao da ne mora da znači da će banke poskupeti svoje usluge, ali da imaju pravo da odmrznu cenovnike.
Ono što je bitno za građane, ističe, jeste da će banke morati da traže saglasnost NBS za podizanje naknada.
Koliko će biti eventualno poskupljenje, napominje, zavisi od banke do banke, njihove procene i tržišne utakmice.
Banka je dužna, naglašava Vasić, da obavesti klijenta i dostavi mu informaciju o poskupljenju unapred dva meseca.
“Način na koji dostavlja, to je dogovor između klijenta i banke, to je obično imejl, SMS, Vajber ili neka od drugih sredstava komunikacije, ali mora da obavesti”, napominje Vasić.