Budući da je iza nas jedan talas izuzetno niskih temperatura, a da nas u narednom periodu očekuju slične, apelujemo na građane koji žive u kućama da blagovremeno toplotno izoluju svoje vodomere i unutrašnje instalacije, kako bi na taj način sprečili smrzavanje istih, što za posledicu ima kako nestanak vode, tako pucanje cevi i mernih uređaja.
Poželjno je da potrošači provere da li su vodomerni šahtovi dobro zatvoreni i da ih ne otvaraju bez preke potrebe, ukoliko je vodomer postavljen plitko ili se nalazi u podrumskim prostorijama bez prozora, potrebno je preko vodomera staviti neki termoizolacioni materijal poput dasaka, stiropora ili slame. Napominjemo da zavijanje vodomera u krpe ne predstavlja dovoljnu zaštitu.
Takođe se preporučuje da potrošači izvrše preventivnu toplotnu izlolaciju cevi u prostorijama domaćinstava koje se slabije greju ili uopšte ne greju, da dvorišne instalacije koje vode do česmi, garaža, šupa i izdvojenih objekata u ovom periodu drže isključene i ispražnjene. Vlasnici objekata u kojima se ne živi ili periodično boravi i u zimskom periodu nema potrošnje vode trebalo bi da iskontrolišu svoje instalacije i vodomere, da zavrnu ventile na vodomeru i ispuste vodu iz instalacija.
Ovom prilikom želimo da apelujemo na potrošače da prilikom uočavanja kvara, vode računa na kom delu instalacija je uočeno curenje. Ukoliko se kvar dogodi na vodomeru ili ventilima u vodovodnoj šahti, za čije održavanje je zadužen JKP “Vodokanal”, potrošači su dužni da nas pozovu na dežurni telefon 025/464-224 i prijave kvar, kako bi terenske ekipe u što kraćem roku došle i otklonile kvar. Obzirom da zbog loših vremenskih uslova ima veliki broj kvarova molimo potrošače da imaju razumevanja. Međutim, ukoliko se kvar nalazi na kućnim instalacijama, za čije održavanje su zaduženi sami vlasnici objekata, potrošači treba da pozovu svog vodoinstalatera koji će sanirati isti – navodi se u dopisu JKP Vodokanal Sombor.