Danas, zbog velikih cena goriva, sve je veći izazov napuniti pun rezervoar vozila. Takođe, ponekad su samo nedostatak vremena ili naša udobnost razlozi za (ne)punjenje punog rezervoara, a obično se napuni do vrha pre dugog putovanja.
Međutim, ova praksa nije dobra, zna većina iskusnih vozača, jer je imati više goriva u rezervoaru automobila zapravo važnije nego što mislite, a ne radi se samo o problemu sa rezervoarom, već i o opštem „zdravlju“ vašeg automobila.
Istovremeno, što je automobil stariji, to je veći problem zbog istrošenosti i osetljivosti komponenti. Jednostavno, voziti većinu vremena „u rezervi“ nije najbolja praksa, upozoravaju stručnjaci.
Zbog toga je važno razumeti kako funkcioniše priključak rezervoara za gorivo i motora.
Naime, rezervoar za gorivo uključuje i pumpu koja je povezana sa sistemom za paljenje. Pumpa se zagrijava dok radi, a kada je „uronjena“ u gorivo u rezervoaru, deluje na nju kao rashladno sredstvo.
Ako imate manje od četvrtine goriva u rezervoaru, pumpa će se jako zagrejati i indirektno otkazati pre svog „roka“. Štaviše, vožnja sa uglavnom praznim rezervoarom za gorivo stvara kondenzaciju, a ova pojava razblažuje gorivo i izaziva rđu.
Ovo dalje dovodi do drugih problema. Ako vozite sa relativno praznim rezervoarom, pumpa za gorivo će početi da sakuplja svu prljavštinu sa dna rezervoara. Ovo uključuje sediment od prljavog goriva i kondenzaciju iz rezervoara koji može oštetiti pumpu za gorivo. Dakle, sve dok imate najmanje četvrtinu rezervoara stvari rade kako treba. Filter se ne zagreva, motor ne radi tako snažno, a oba pomažu u većoj kilometraži.
Održavanje četvrtine rezervoara punom produžiće životni vek komponenti sistema za gorivo. Možda je vreme da prekinete naviku korišćenja poslednje kapi goriva da biste se naterali da sipate gorivo, piše B92.
Izvor: Espreso, B-92 / Foto: Zorana Jevtić