Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Vučić obišao radove na tunelu “Iriški venac”: Spojiće Novi Sad i Rumu i biće to najduži tunel u Srbiji

Obilazak tunela

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je obišao radove na izlaznom portalu tunela “Iriški venac” u okviru projekta Novi Sad – Ruma (Fruškogorski koridor).

On se na početku obraćanja zahvalio kineskim kompanijama na izuzetnom angažmanu.

“Ponosan sam kada vidim koliki je napredak. Ovde sam poslednji put bio 3. januara, dakle odmah posle Nove godine. Neverovatno je koliki je napredak. Završili smo u ovom tunelu koji je najkomplikovaniji i biće najduži u celoj Srbiji. 3,5 kilometra dužine, dve cevi, 7 kilometara. Dakle 58,83 od ukupnih radova je izvršeno. Probijeno toliko i idemo i na vreme i malo ispred vremena. Tako da sam baš srećan i zadovoljan. Ovaj Fruškogorski koridor za ljude koji ne znaju spojiće Novi Sad, Petrovaradin, Paragovo ispod Fruške Gore, pored Iriškog Venca i preko Rivice do Iriga odnosno Iriga i Rivice, i dalje do Rume i onda izlazi na Beograd-Zagreb odnosno Beograd-Šid i Beograd-Šabac, Loznica autoput. Tako da će Novosađani za pola sata moći da budu na putu Beograd-Šid i na putu Beograd-Šabac”, rekao je Vučić.

Predsednik se osvrnuo i na benefite zaštite životne sredine izgradnjom tunela, kao i na pozitivne ekonomske efekte.

“U ekologiji, da dodam i to, ovim smo zaštitili i biljni i životinjski svet Fruške gore, ali zaštitili i čist vazduh i ljude koji vole da provode vreme na svojoj omiljenoj Fruškoj gori. Brzo napredujemo, brzo gradimo i hvala još jedan put našim kineskim prijateljima na tome. Ovo i jeste deo vizije predsednika Sija i njegove politike ‘Jedan pojas jedan put’ i naše nove politike zajedničke budućnosti i još jedan put vam se na tome zahvaljujemo. Mi ćemo nastaviti da gradimo, da gradimo vredno, da radimo vredno. Sve ovo uspešno plaćamo, ne povećavajući stopu javnog duga. Ovo sve donosi bolji životni standard našim građanima. Na kraju krajeva veća stopa rasta, nam donosi i veće plate i veće penzije”, istakao je predsednik.

U obilasku sa predsednikom Vučićem su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, predsednik opštine Ruma Dušan Ljubišić, predsednik opštine Irig Tihomir Stojaković, direktor “Koridora Srbije” Aleksandar Antić, direktor JP “Putevi Srbije” Zoran Drobnjak, ambasador Kine u Srbiji Li Ming i direktor CRBC Srbija Jang Dong.

Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra.

Izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine, a prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.
Brza saobraćajnica Novi Sad – Ruma “Fruškogorski koridor”, dužine 44,41 kilometara, sastoji iz se od četiri deonice.

“Deonicu 1” čini petlja “Petrovaradin Istok – Paragovo” sa planiranom trasom državnog puta IIA reda, broj 100, od Žeželjevog mosta do petlje “Petrovaradin Istok”, ukupne dužine 14,01 kilometara.

“Deonica 2”, od Paragova do početka obilaznice oko Rume, ukupne je dužine 16,48 kilometara.
“Deonicu 3″ čini petlja „Novi Sad Jug – petlja Petrovaradin Istok”, ukupne dužine 3,40 kilometara, dok je “Deonica 4” obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 kilometra.

Na deonici brze saobraćajnice predviđena je izgradnja 46 većih građevinskih putnih objekata, od toga 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava dužine oko 1.7 kilometara, kao i tuneli „Širine“ (dužine 350 metara) i „Iriški venac“ (dužine 3.5 kilometara).

Pored toga, planirana je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja, kao i velikog broja potpornih zidova i zidova za zaštitu od buke.

Saobraćajnica na ovoj deonici se gradi za računsku brzinu od 100 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 22 metra.

Tunel Iriški venac (“Deonica 2”) je dužine oko 3.5 kilometara, sastoji se od dve tunelske cevi i biće najduži tunel u Srbiji.
Intenzivno se izvode radovi na iskopu obe tunelske cevi i od ulaznog i od izlaznog portala.
Do sada je ukupno iskopano 4.122,3 metra, u obe tunelske cevi, odnosno 58,83 odsto.

Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida, 24 sata dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama, sa ukupno oko 230 angažovanih radnika i oko 50 jedinica mehanizacije i opreme, a samo u noćnoj smeni angažovano je oko 95 radnika.

Kada je reč o izgradnji trase, trenutno su u toku radovi na izgradnji nasipa (do sada je u konstrukciju nasipa ugrađeno 385.600 kubnih metara materijala), kao i radovi na mostovima i potpornim zidovima.

Uporedo s tim, izvode se radovi i na mostu preko Dunava (“Deonica 3”) ukupne dužine oko 1.7 kilometara.

U toku su radovi na izgradnji svih elemenata mostovske konstrukcije objekta glavnog mosta i prilaznih mostovskih konstrukcija.

Na celom projektu ukupno su angažovana 804 radnika, inženjera i ostalog osoblja i 248 jedinica mehanizacije i opreme.

Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 “Beograd – Novi Sad – Subotica”, a na kraju na novoizgrađeni auto-put “Ruma – Šabac” i buduće brze saobraćajnice “Šabac – Loznica” i “Slepčević – Badovinci”.

Trasa tako povezuje Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno povezuje veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.

Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji intraregionalni efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka “Fruška gora” (izgradnjom tunela).

Izvođač radova je kineska kompanija „China Road and Bridge Corporation“.

Tagovi:
Pročitajte još: