Veštačka inteligencija sve je prisutnija u brojnim proizvodima i uslugama koje koristimo, često a da toga nismo ni svesni. Kompanije razvijaju i testiraju različite opcije, pri čemu neke ne zadovolje očekivanja pa se odustaje od njihovog daljeg razvoja, dok se sa onima koje pokažu kao zanimljive i korisne nastavlja raditi.
Jedna od kompanija koja često uvodi novine je YouTube, koji je nedavno započeo testiranje opcije zasnovane na veštačkoj inteligenciji i podacima o gledanosti video sadržaja.
Ova funkcija, nazvana “jump ahead”, bila je do nedavno dostupna samo ograničenom broju korisnika kao eksperiment, ali je sada dostupna većem broju korisnika u SAD-u, i to samo pretplatnicima YouTube Premiuma. Kao što i samo ime sugeriše, klikom na “jump ahead” video će se premotati unapred do dela za koji veštačka inteligencija procenjuje da bi mogao biti najzanimljiviji, omogućavajući preskakanje manje bitnih segmenata. S obzirom na veliku količinu sadržaja koji korisnici gledaju, posebno video zapisa, lako je pretpostaviti da bi ova opcija mogla postati veoma popularna (ako postane dostupna šire) jer bi omogućila gledanje samo najinteresantnijih delova na dužim video zapisima.
Na YouTubeu se delovi videa mogu premotati deset sekundi dvostrukim klikom na desnoj strani ekrana, a korisnicima kojima je dostupna ova nova opcija, dvoklikom će se pojaviti nova virtuelna dugmad na kojoj piše “jump ahead”. Dovoljno je jednom je dodirnuti kako bi se preskočio sadržaj koji većina korisnika najčešće preskače, premestivši video na zanimljiviji deo sadržaja, barem prema mišljenju veštačke inteligencije. Ako se dugme ne dodirne, nakon nekoliko sekundi će nestati.
YouTube planira da završi sa ovim eksperimentom u junu, ali postoji mogućnost da ga produže ili da opciju kasnije omoguće većem broju korisnika.
“Jump ahead” trenutno ima određena ograničenja – dostupna je samo pretplatnicima YouTubea u SAD-u koji pristupaju ovom videoservisu preko Android aplikacije, i nije moguće aktivirati je na svim video zapisima. Prema informacijama sa Android Authority, čini se da je dostupna samo na video zapisima koji imaju veći broj pregleda i na kojima se AI mogla obučavati, piše Dnevnik.hr.